Constructorul auto german BMW AG va investi 650 milioane de euro pentru a-și moderniza uzina istorică din apropiere de Munchen pentru a deveni prima facilitate de producție a companiei care va produce numai automobile complet electrice, în ideea de a concura cu liderii Tesla și BYD, transmite Bloomberg.
Modernizarea implică patru corpuri de clădiri, inclusiv o nouă linie de asamblare, și se va încheie până la finele lui 2027, a precizat BMW. Această uzină, la care BMW produce încă din anul 1922, asamblează în prezent modele echipate cu motoare pe combustie, modele hibride de tip plug-in și modele electrice pe baterie precum i4. Investiția este o veste bună pentru economia germană, care trece printr-o perioadă dificilă, afectată de creșterea prețurilor la energie, a costurilor cu mâna de lucru, precum și de încetinirea activității economice, arată Agerpres.
Uzina BMW de la Munchen are aproximativ 7.000 de angajați. BMW concurează cu Mercedes-Benz Group AG și Tesla pentru a-și apăra cota de piață, în contextul în care industria auto face tranziția la automobilele electrice. BMW, Mercedes și Audi au dominat mult timp vânzările de automobile premium echipate cu motoare pe combustie în China, însă în ultimul an au fost luate prin surprindere de tranziția rapidă a Chinei la automobilele electrice.
Constructorul german intenționează ca în 2026 să înceapă să producă la uzina de la Munchen noul model electric „Neue Klasse”, care promite o autonomie mai mare și o perioadă mai scurtă de încărcare, în paralel cu automobile cu motoare pe combustie. Începând din 2027, numai automobile electrice vor ieși de pe liniile de asamblare ale uzinei de la Munchen, moment care va pune capăt la 75 de ani de producție de automobile cu motoare pe combustie la această uzină.
Sedanul electric „Neue Klasse” va fi produs și la noua uzină BMW care este în prezent construită la Debrecen, Ungaria, precum și la uzinele de la Shenyang, China, și San Luis Potosi, Mexic. Zilele trecute, grupul BMW a raportat vânzări record de peste 2,5 milioane de unități în 2023, iar 15% din toate automobilele vândute au fost modele electrice pe baterie. În timp ce livrările totale ale grupului BMW au crescut cu 6,5% anul trecut, vânzările de modele electrice s-au majorat cu 75% comparativ cu 2022. Grupul auto german intenționează ca în 2024 să vândă peste o jumătate de milion de automobile electrice.
Vânzările BMW Group au înregistrat un nou record în 2023, la finalul unui an care a fost departe de ceea ce se preconiza în luna ianuarie. Vânzările de vehicule complet electrice ale grupului au crescut de zece ori mai mult decât celelalte tipuri de motorizări.
BMW Group a livrat în 2023 un total de 2.555.341 de vehicule BMW, MINI și Rolls-Royce, cu o creștere de +6,5%, atingând astfel un nou maxim istoric al vânzărilor. Mărcile BMW, Rolls-Royce și BMW Motorrad au raportat, de asemenea, noi recorduri în anul care s-a încheiat. În ultimul trimestru al anului, vânzările BMW Group au urcat la 718.778 de unități, în creștere cu +10,3% față de anul precedent.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ O asociere de constructori români și turci - singura ofertă pentru viaducte ale Autostrăzii TransilvaniaLivrările de automobile electrice au crescut de asemenea în 2023, cu un procente de 74%, ajungând la 376.183 de unități, adică aproximativ 15% din totalul vânzărilor. În trimestrul 4, BMW Group a livrat 129.316 vehicule complet electrice (+47,7%).
Marca BMW a încheiat anul pe prima poziție în clasamentul mărcilor premium, la nivel global, cu un total de 2,25 milioane de vehicule vândute, cu 7,3% mai multe decât în 2022. Volumul este de asemenea un record pentru marcă. Pe segmentul electric, marca BMW a vândut 330.596 de unități (+92,2%), din care 113.458 de unități (+55,4%) au fost vândute în ultimul trimestru.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Spring, relansată în Franța cu prețuri mai mici și fără MediaNav. Nicio speranță rivalilor de la CitroenMarca MINI a vândut un total de 295.474 de vehicule (+0,9%) anul trecut, din care modelele complet electrice au crescut cu 3,5%, până la 45.261 de unități.
Europa a redevenit cea mai mare piață a grupului, cu 942.805 vehicule vândute, cu o creștere de 7,5%, în timp ce China s-a situat pe locul al doilea, cu 824.932 unități (+9,4%). În SUA , grupul a livrat un total de 395.741 de vehicule BMW și MINI, cu o creștere de +9,4%.