Bayerische Motoren Werke (BMW) a anunțat că a demarat în mod oficial producția la noua sa fabrică din China, o investiție de 15 miliarde de yuani (2,24 miliarde de dolari), în vederea accelerării producției de vehicule electrice (EV), transmite Reuters.
Uzina Lydia, a treia facilitate de asamblare a BMW în China, se află în orașul din nord-est Shenyang, provincia Liaoning, și va majora producția anuală a BMW pe cea mai mare piață auto din lume la 830.000 vehicule, de la 700.000 în 2021. Unitatea va produce mașini alimentate cu baterii electrice conform cererii de pe piață, pe liniile sale de producție flexibile, a informat grupul german, care deține brandurile BMW, Mini și Rolls-Royce, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Primul model care va ieși de pe porțile fabricii Lydia este i3, un sedan sport exclusiv electric, iar din 2023 clienții chinezi vor avea la dispoziție o gamă de 13 modele electrice, a precizat BMW.
Tesla și producătorii auto chinezi, cum ar fi BYD, domină piața chineză a vehiculelor electrice, vânzările fiind mai mult decât duble față de anul trecut.
Aproape un sfert din mașinile vândute în China în primele cinci luni din 2022 au fost alimentate cu baterii, conform datelor Asociației Producătorilor Auto din statul asiatic (CAAM). BMW a livrat în China, cea mai mare piață a sa, 208.507 vehicule, un declin de 9,2% față de anul trecut.
Producătorul german de mașini premium se așteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie în linie cu cele din 2021, iar marja operațională pe segmentul auto să se situeze anul acesta între 7-9%, din cauza efectelor războiului asupra producției. Fără impactul războiului, compania ar fi avut ca obiectiv o marjă între 8-10%.
Grupul german a vândut anul trecut un nivel record de vehicule - 2,52 milioane - în pofida deficitului de semiconductori și a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.