BMW Group intră în rândul constructorilor auto care raportează o frânare importantă în trimestrul al treilea al acestui an, din cauza crizei de semiconductori, dar care reușesc în același timp să mențină rezultate financiare și de vânzări bune, pe primele nouă luni ale acestui an, cu perspective bune pentru finalul lui 2021.
BMW a obținut venituri în creștere pe trimestrul trei, o performanță, dată fiind scăderea livrărilor cu 12,2%, raportată pe același interval. În total, grupul a livrat 593.177 unități, din care 524.858 au fost reprezentate de marca BMW, restul de MINI și Rolls Royce. Veniturile corespunzătoare acestor vânzări au fost de 27,4 miliarde euro, cu 4,5% mai mari decât anul trecut, din care 22,6 miliarde au fost generate de segmentul de automobile. În aceste condiții, profitul EBIT a fost de 2,88 miliarde euro, mai mare cu aproape 50% față de cel înregistrat în urmă cu un an, cu o marjă EBT a grupului de 12,4%, o creștere de 3 puncte procentuale față de anul trecut.
La finalul celor trei trimestre care au trecut din acest an, situația BMW este una foarte bună, în pofida crizei de semiconductori care a frânat sever producția din trimestrul al treilea.
CITEȘTE ȘI Schimbări în preferințele românilor la mașinile second-hand de import: BMW nu mai este cea mai cumpărată marcă premiumÎn total, grupul bavarez a livrat 1,93 milioane de automobile, cu 18% mai multe decât în anul anterior, din care marca principală a grupului, BMW, a livrat 1,7 milioane de autoturisme, MINI, 224.838, iar Rolls Royce, 4.318 unități. Veniturile obținute de companie în acest interval au fost de 82,8 miliarde euro, cu 19,2% mai mari decât anul trecut, iar marja EBT a grupului a fost de 15,9%, cu profit EBIT de 10,9 miliarde euro. Segmentul de automobile a realizat un profit de aproape 8 miliarde, restul fiind generat de Financial Services și de motociclete. Profitul net al companiei, în perioada ianuarie – septembrie, s-a ridicat la 10,2 miliarde euro.
"BMW Group arată cum rentabilitatea și transformarea merg mână în mână. Vedem schimbarea tehnologică ca pe o oportunitate excelentă de a ne consolida modelul de afaceri pe o bază durabilă. Având accent pe mobilitatea neutră din punct de vedere climatic, impulsionăm constant compania să fie pregătită pentru viitor", a declarat Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG.
BMW mizează tot mai mult pe vânzările de vehicule electrificate, fiind livrat în primele nou luni ale anului 231.575 de automobile complet electrice și plug-in hybrid, de două ori mai multe decât în 2020. Vânzările de automobile complet electrice au crescut cel mai rapid, cu 121,4%, la 59.688 de unități.
"În cursul exercițiului financiar curent până în prezent, afacerile au beneficiat în mod substanțial de pe urma situației favorabile stabile a pieței și a cererii continue", a declarat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru finanțe.
BMW Group și-a modificat perspectivele pentru finalul acestui an, cu o estimare a profitului brut în creștere, „semnificativ mai mare decât în anul precedent”. Grupul estimează o marjă EBIT de 9,5 – 10,5%, mult mai mare decât estimarea inițială de 7 – 9 %.