Constructorul german BMW Group a anunțat modificări în rețeaua de uzine, cu accent pe extinderea fabricii din Munchen, pentru a produce vehicule electrice, în timp ce motoarele cu benzină și diesel sunt mutate în Austria și Marea Britanie.
BMW Group a anunțat că accelerează tranziția la propulsia electrică și își consolidează rețeaua globală de producție a automobilelor cu baterii. Una dintre cele mai important decizii anunțate este o investiție de 400 de milioane de euro într-o nouă linie de producție în uzina din München, cu un transfer al producției de motoare cu combustie în Austria și Marea Britanie.
"Ne implementăm strategia de electrificare în mod sistematic. Până la sfârșitul anului 2022 fiecare dintre fabricile noastre germane va produce cel puțin un automobil full electric", a transmis Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil cu producția.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a mai explicat că sistemul de producție al companiei germane este unul dintre cele mai flexibile din industria auto la nivel mondial. "Suntem capabili să producem atât automobile cu motoare cu ardere internă, cât și cu sistem de propulsie electric pe o singură linie și să răspundem flexibil la solicitările clienților", a spus Nedeljković.
La principala uzină, cea din Munchen, investiția într-o nouă linie, destinată unei noi arhitecturi „orientată către sistemele de propulsie electrice”, va conduce la eliminarea producției de motoare termice.
Noua arhitectură electrică va fi preluată în toate uzinele BMW, la nivel global, treptat, spune Nedeljković: "Această arhitectură va fi utilizată de la mijlocul deceniului. Va fi lansată pentru prima dată la viitoarea noastră fabrică din Debrecen (Ungaria), înainte de a fi lansată în mai multe etape în rețeaua noastră globală de producție".
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Șeful Renault, Luca de Meo, admite: Prețurile Dacia pot crește. Marca Dacia este una „anormală”BMW precizează că noua secție de asamblare de la München va fi construită pe locul utilizat în prezent pentru producția de motoare cu benzină și diesel. Motoarele termice cu patru, șase, opt și 12 cilindri produse acolo vor fi fabricate în viitor la în uzinele BMW din Steyr (Austria) și Hams Hall (Marea Britanie). Producția de motoare termice va fi mutată din München în etape, până cel târziu în 2024. Angajații vor continua să lucreze în diferite zone de producție la locația din München sau în alte locuri din Bavaria. Numai la Centrul de Competență pentru Producția de Sisteme de Propulsie Electrice din Dingolfing compania va crește numărul de angajați de la 1.000, în prezent, la 2.000.
Extinderea producției de vehicule electrice în rețeaua BMW continuă în următoarea perioadă. Uzina chineză din Dadong a început să producă și BMW iX3. De anul viitor, BMW i4 și BMW iX vor fi produse la München și Dingolfing. Variantele full electrice ale noului BMW Seria 7 și ale viitorului BMW Seria 5 sunt gata și ele să intre în producție la Dingolfing. Uzina din Regensburg va începe producția noului BMW X1 în 2022, care va fi disponibil atât cu un motor termic, cât și cu sistem de propulsie electric. Din 2023, uzina BMW Group din Leipzig, care a produs BMW i3, va construi și succesorul MINI Countryman, cu motorizare termică, dar și electrică.
CITEȘTE ȘI FOTO Skoda a prezentat Slavia, o decapotabilă dezvoltată pe structura compactei ScalaBMW Group își extinde și capacitatea de producție și pentru motoare și cutii electrice. Compania investește în echipamente de producție pentru transmisii electrice și baterii de înaltă tensiune la Centrul de Competență pentru Producția de Sisteme de Propulsie Electrice din Dingolfing. De asemenea, locațiile din Leipzig și Regensburg instalează echipamente pentru producția de module de baterii și baterii de înaltă tensiune începând cu 2021. În paralel, compania crește și capacitatea de producție pentru carcasele e-drive la uzina din Steyr.