BMW se așteaptă să vândă mai multe mașini în China în acest an, în ciuda unui război local al prețurilor în segmentul vehiculelor electrice și a cererii reduse în general, a spus directorul financiar al producătorului de mașini de lux, la Salonul auto IAA din München, transmite Reuters.
În primul său interviu de când a devenit director financiar, în mai, Walter Mertl a declarat că BMW a reușit să crească cu 3,7% în China în prima jumătate a anului, mai rapid decât cea mai mare piață auto din lume în ansamblul ei și că se așteaptă ca această tendință să continue, scrie News.ro.
”Anticipăm și vedem acest lucru în acest moment, că vom vinde mai mult anul acesta decât anul trecut”, a spus Mertl cu privire la China, adăugând că războiul prețurilor afectează în mod predominant segmentele mai ieftine ale pieței auto, unde BMW nu este activă.
Vânzările de vehicule de pasageri din China au scăzut pentru a doua lună în iulie, deoarece discounturile și măsurile de sprijin guvernamentale nu au reușit să atragă consumatorii să cumpere mașini, pe fondul unei economii în încetinire și a unei scăderi prelungite a pieței imobiliare.
Reducerile de preț făcute de Tesla la începutul anului 2023 s-au extins la numeroase mărci din China, General Motors și Volkswagen alăturându-se unei noi runde de reduceri în vară.
BMW și-a ridicat recent perspectivele pentru 2023 pentru vânzările de vehicule la nivel de grup și a spus că se așteaptă la o creștere solidă, care este definită între 5% și 9,9%.
În 2022, vânzările de vehicule ale companiei au scăzut cu 4,8%, până la aproximativ 2,4 milioane; în China, au scăzut cu 6,4%, până la 791.985.
Mertl a spus că eliminarea treptată a granturilor pentru stimularea vehiculelor electrice în Germania ar provoca o scădere temporară a cererii.
”Dar după aceea lucrurile vor continua ca în mod normal”.
BMW, care a prezentat sâmbătă detalii despre noua sa platformă electrică ”Neue Klasse”, intenționează să crească ponderea vehiculelor electrice în totalul vehiculelor vândute la 15% în 2023 și la 20% în 2024, de la aproximativ 9% în 2022.