Italienii folosesc cea mai mare parte a stimulentelor pentru cumpărarea vehiculelor produse peste hotare. Astfel, cumpărătorii italieni de mașini au folosit 80% din stimulentele auto acordate de Roma pentru a cumpăra vehicule produse peste hotare, a declarat ministrul Industriei din Italia, Adolfo Urso. El a adăugat că Guvernul va modifica structura schemei, transmite Reuters.
Revizuirea acordării stimulentelor auto va trebui să sprijine atât tranziția spre automobile mai prietenoase cu mediul, cât și producția auto națională, a afirmat Urso în Parlament, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Datele arată că, până acum, 80% din stimulentele auto s-au dus către mașini produse peste hotare și importate în Italia”, a precizat ministrul.
O revizuire a stimulentelor auto ar trebui să fie parte a discuțiilor pe care le poată în prezent Guvernul cu Stellantis, singurul mare producător auto din Italia, privind planurile industriei auto până în 2030.
Italia, care este în urma altor mari piețe auto din Europa în privința înmatriculărilor de vehicule complet electrice, a finanțat până acum achizițiile de mașini electrice și hibride, dar și vehicule cu motoare pe combustie, care au normele de emisii poluante Euro 6. Totuși, a declarat Urso, peste 11 milioane de mașini poluante sunt în prezent în circulație în Italia.
Stellantis, care deține brandurile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo, a produs sub 700.000 de vehicule în Italia în 2022 și în 2021. Sindicatele se așteaptă la majorarea producției în acest an în Italia la 800.000 de unități.
În prezent, Stellantis are aproximativ 45.000 de angajați în Italia, iar conform Asociației ANFIA în toată industria auto a țării lucrează peste 270.000 de persoane, direct și indirect. Sectorul auto este responsabil pentru mai mult de 5% din PIB-ul Italiei.
Și România se confruntă cu o problemă similară, în condițiile în care oferă unul dintre cele mai mari stimulente din Europa pentru cumpărarea de mașini electrice (aproape 10.000 de euro), iar niciun model vândut pe piața internă nu este produs în România. Dacia Spring, de exemplu, domină topul vânzărilor din România, dar este produsă în China.