BAIC, partenerul chinez al Daimler, a ținut să anunțe investiții de circa 1,5 miliarde euro pentru a reconstrui o fabrică în vederea producției de automobile Mercedes-Benz destinate pieței chineze, după ce Li Shufu, președintele rivalilor de la Geely, a cumpărat un pachet de aproape 10% din Daimler.
După ce, la sfârșitul săptămânii trecute, a fost confirmată achiziția unui pachet de 9,6% din Daimler AG, făcută de Li Shufu, CEO și proprietar al Zhejiang Geely, acum, partenerii chinezi ai Mercedes-Benz, compania BAIC (Beijing Automotive), au făcut un anunț în cadrul bursei din Hong Kong prin care se angajează să facă investiții de circa 1,5 miliarde de euro pentru a construi o fabrică de automobile. Investiția ar urma să fie făcută împreună cu partenerii de la Daimler AG, dar încă nu au fost oferite cifre exacte privind participația fiecăreia dintre companii.
Singura informație anunțat a fost că uzina va produce mașini Mercedes-Benz pentru piața chineză. Cei de la Daimler au confirmat informația, după ce, în declarația prin care au anunțat intrarea lui Li Shifi în rândul acționarilor săi, au subliniat parteneriatul pe care îl au cu BAIC în China.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Beijing Automotive Industry Company (BAIC) este cea mai mare companie auto din China, după numărul de vehicule vândute, în timp ce Geely, chiar dacă are o activitate intensă pe plan global, nu se numără printre cele mai mari 10 companii auto din China. În același timp, este una dintre puținele companii chineze cu activitate în industria auto care nu are printre acționari statul chinez. Geely Auto este subsidiară a Zhejiang Geely Holding, care a fost înființată de Li Shufu în anii 80, pentru a produce frigidere.
Acum, fondatorul Li Shufu vrea să pună bazele unui parteneriat cu Daimler pentru a dezvolta mașini electrice, unul dintre argumentele sale fiind că Daimler este singura companie germană care nu este controlată de o familie. Declarația este o aluzie la acționarii BMW, care sunt în majoritate membri ai familiei Quandt. În acest context, este posibil ca anunțul făcut de Stefan Quandt potrivit căruia și-a crescut participația în cadrul BMW AG astfel încât să poată controla o eventuală preluare ostilă - să nu fie întâmplător.
Li Shufu a cumpărat acțiunile Daimler de pe bursă, pas cu pas, după ce inițial încercase o negociere directă cu compania, pentru cumpărarea unui pachet la un preț preferențial, prin emiterea de noi acțiuni. Cei de la Daimler l-au refuzat, astfel că a fost nevoit să cumpere la prețul pieței și să declare achiziția, în momentul în care a atins pragul preăvzut de lege. Acum, Li Shufu este cel mai mare acționar individual al companiei, depășind Kuweit Investment și Blackrock, ambele fonduri de investiții.
Prin legătura cu Daimler, Geely își caută un partener pe alte căi decât cele utilizate până acum de companiile chineze. Faputl că este o companie mai mică și faptul că nu este o companie de stat au făcut ca Geely să nu aibă niciun joint-venture local, în China. În schimb, compania a cumpărat Volvo Car, de la Ford, precum și Lotus și Proton, în timp ce anul treuct a devenit cel mai mare acționar al Volovo AB, producătorul de camioane.
Parteneriatul dintre Mercedes-Benz și BAIC se derulează prin intermediul Beijing Benz, companie mixtă, în care Daimler deține 49%. Compania produce local modele Mercedes precum C Class, E Class și GLC.
În România, Daimler are două unități de producție, în Cugir și Sebeș.