Aplicația Uber, deși “inovativă”, se înscrie în categoria serviciilor de transport, astfel că statele în care este prezentă compania pot cere Uber să obțină autorizațiile necesare în vederea funcționării, în conformitate cu legislațiile naționale, arată avocatul general la Curtea de Justiție a UE, Maciej Szpunar. Opinia exprimată de Szpunar nu are caracter obligatoriu, însă judecătorii Curții de Justiție tind să țină cont de recomandările avocatului general.
O decizie finală va fi emisă în cursul acestui an.
“Uber nu poate fi considerată drept un simplu intermediar între șoferi și pasageri (…). Drept urmare, serviciul oferit de Uber nu poate fi clasificat ca un ‘serviciu al societății informaționale‘”, arată Szpunar într-o opinie cu privire la un proces intentat, în 2014, de o organizație ce reprezintă taximetriștii profesioniști din Barcelona.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit avocatului general, serviciile oferite de Uber pot fi catalogate drept un sistem cuprinzător de transport urban la cerere.
“Având în vedere că furnizarea transportului constituie, din punct de vedere economic, principala componentă, iar conectarea pasagerilor și a șoferilor prin intermediul aplicației de smartphone reprezintă o componentă secundară, avocatul general propune ca răspunsul Curții să fie acela că serviciul oferit de platforma Uber trebuie clasificat ca serviciu în domeniul transportului”, se arată în document.
Uber, care susține că este o platformă digital[ ce oferă servicii de ride-sharing și nu o companie de transport, a comunicat astăzi că așteaptă decizia finală în acest caz, scrie Reuters.
Chiar dacă Curtea de Justiție va decide că Uber este o companie de transport, “acest lucru nu va schimba modalitatea în care compania este reglementată în majoritatea țărilor UE”, a spus un purtător de cuvânt al Uber.
În opinia lui Szpunar, Uber nu oferă un serviciu de ride-sharing, deoarece destinația călătoriei este aleasă de pasageri, iar șoferii sunt plătiți “cu sume ce depășesc cu mult“ contravaloarea costurilor.