Autoritățile se acuză între ele pentru întârzierile la Autostrada ”Unirii” A8: ”Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă!”

Autoritățile se acuză între ele pentru întârzierile la Autostrada ”Unirii” A8: ”Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă!”
scris 13 ian 2024

Directorul interimar al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi, susține că proiectul autostrăzii A8 este întârziat din cauza ritmului lent al aprobării documentațiilor tehnice de către CNAIR, el cerând conducerii acestei companii să prezinte grafice clare privind realizarea proiectului.

Cătălin Urtoi susține situația proiectului autostrăzii A8, care leagă Moldova de Ardeal, devine "critică" și cere măsuri din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), arată News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
CONFIRMARE Guvernul pregătește prelungirea limitării adaosului comercial la alimente de bază CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Guvernul pregătește prelungirea limitării adaosului comercial la alimente de bază

"Situația proiectului Autostrăzii Unirii-A8 devine critică! Fac un apel la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR S.A., la conducerea acestei companii și în special la domnul Director General Cristian Pistol și domnul Director General Adjunct Gabriel Budescu: Deblocați imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului-Leghin! De mai bine de 30 zile sunt indicatorii tehnico-economici aprobați prin hotărâre de Guvern. Faceți public situația documentației pentru licitația de Proiectare + Execuție și demarați această procedură. Nu mai blocați acest proiect", a precizat directorul interimar CNIR, Cătălin Urtoi.

Totodată, el solicită CNAIR să facă public un un grafic prin care să își asume finalizarea acestui proiect până în 2030.

FOTO ANUNȚ Carol I, calea ferată și Mănăstirea Comana. Când va fi gata cel mai mare viaduct de cale ferată aflat în lucru în România - ANUNȚ CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Carol I, calea ferată și Mănăstirea Comana. Când va fi gata cel mai mare viaduct de cale ferată aflat în lucru în România - ANUNȚ

De asemenea, șeful CNIR cere deblocarea contractului pe tronsonul Moțca-Lețcani-Ungheni.

"Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă cu acest proiect. Ieșenii așteaptă această autostradă de prea mulți ani, iar problemele în trafic la ora actuală pe secțiunea de drum național Moțca-Podu Iloaiei-Lețcani sunt foarte grave. Ca și conducere executivă, sunteți obligați să faceți tot ce ține de dumneavoastră în relația contractuală pe care o aveți cu firma de proiectare Consitrans. Așteptăm și aici un grafic clar, pe care să și-l asume această firmă de proiectare, în legătură cu etapele care au mai rămas de parcurs până la finalizarea Sf-ului și a Proiectării. Așteptăm un program clar și asumat din partea dumneavoastră ca și manageri, în legătură cu finalizarea etapizată a acestui proiect, pe loturi, în perioada 2026-2030", a afirmat Cătălin Urtoi.

Autostrada „Unirii” A8 are aproape 320 km de la Târgu Mureș (intersecția cu A3) și până la Iași și Ungheni, la granița cu Republica Moldova. Tronsoanele de la Târgu Mureș și până la Miercurea Nirajului (cca 25 km) și de la Leghin la Târgu Neamț și până la Moțca/DN2 (circa 30 km) sunt prinse pe finanțare PNRR și au fost scoase la licitație. Primul tronson, de la Leghin la Moțca (DN2) a fost atribuit românilor de la UMB.

Indicatorii tehnico-economici necesari lansării licitației pentru construcția secțiunii montane din cadrul Autostrăzii „Unirii” A8, tronsonul de circa 160 de kilometri de la Miercurea Nirajului (Mureș) la Leghin (Neamț), au fost aprobați la mijlocul anului trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada
unirii
a8
cnair
cnir
acuze
întârzieri
urtoi