Autoritatea germană din domeniul auto (KBA) va verifica nivelul emisiilor poluante în cazul a 50 de modele de autovehicule diesel, inclusiv Dacia, ca urmare a scandalului în care este implicat grupul german Volkswagen, transmite Reuters.
KBA va verifica nivelul emisiilor pentru 50 de modele de mașini, provenind de la 23 de producători auto, existând informații legate de manipularea nivelului de gaze poluante în cazul mai multor mărci.
"Începând cu finalul lunii septembrie, KBA verifică dacă există manipulări în ceea ce privește emisiile, în special cele de oxizi de azot (NOx). Verificările au început după ce grupul auto Volkswagen a recunoscut manipularea testelor de emisii, dar și după ce părți terțe au indicat emisii poluante anormale", precizează KBA.
Germania este a doua piață externă ca mărime pentru Dacia, după Franța. La finele lunii octombrie, Dacia avea o cotă de piață de 1,4% în Germania, în stagnare comparativ cu luna anterioară.
Modele diesel care vor fi verificate sunt: Dacia (motorizare SD), Audi (A3, A6), Fiat (Panda, Ducato), Jeep (Cherokee), Alfa Romeo (Giulietta), BMW (seria 3, seria 5, Mini), Ford (Focus și C-Max), Volvo (V60), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Chevrolet (Cruze), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (ForTwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar) și Toyota (Auris).
Verificările au loc în contextul în care gupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal uriaș, după ce agenția de mediu din SUA a acuzat VW că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.
Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.