Audi a început 2018 cu o creștere importantă, peste 20% în ianuarie, dar înregistrează scăderi pe două din piețele mari din Europa.
După un an 2017 plin de schimbări și evenimente pentru Audi, anul 2018 pare că începe sub auspicii mai bune, cu creșteri serioase, de 20 de procente, dar și cu scăderi pe două dintre cele mai mari piețe din Europa, Franța și Italia.
Problemele din China ale Audi par să se fi rezolvat, astfel că marca a obținut vânzări cu 73% mai mari, iar în America de Nord evoluția bună de anul trecut a continuat, cu un volum cu aproape 10% mai mare. Europa, în schimb, oferă din nou contraste cosntructorului german de mașini premium. Dacă Germania a adus o creștere ușoară, marca ieșind din criza dieselurilor pe cea mai importantă piața a sa, Franța a coborât cu 23% vânzările Audi, iar Italia cu aproape 20%, astfel că pe ansamblu, vânzările europene au fost mai mici cu 2,2% față de anul trecut.
„Este un start bun pentru un an crucial pentru Audi”, a spus Bram Schot, membru în boardul companiei pentru vânzări și marketing, care a mai precizat că în 2018 va fi dedicat noului A7, noului A6, dar și celor două SUV-uri: Q8 și e-tron.
CITEȘTE ȘI Luna ianuarie aduce o creștere de 66% pe piața de mașini noi și o stagnare pe piața de second-handRevenind la piața chineză, acolo unde anul trecut Audi a avut o mare problemă legată de rețeaua de dealeri, care i-a produs scăderi masive în vânzări, acum, în prima lună din 2018, marca a înregistrat 60.875 de automobile vândute, record pentru luna ianuarie de 30 de ani de când Audi vinde mașini în China. Având în vedere că Europa a cumulat 60.450 autovehicule Audi, China redevine cea mai mare piață a mărcii la nivel global.
În total, Audi a vândut în ianuarie 149.100 automobile, cu mult mai puține decât rivalii de la Mercedes-Benz, care au înregistrat 193.414 autovehicule, cu 8,4% mai multe ca anul trecut.