Constructorului tronsonului 2 Boița-Cornetu al autostrăzii Sibiu-Pitești a început lucrările de proiectare, iar primele utilaje au fost deja trimise pe teren, anunță președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu. Contractul pentru acest tronson și pentru tronsonul 3 Cornetu-Tigveni a fost semnat la începutul lunii august.
„Marți, 13 septembrie, m-am deplasat la Racovița, unde constructorul tronsonului 2 Boița-Cornetu al autostrăzii Sibiu-Pitești și-a mobilizat deja utilajele în teren și a demarat lucrările de proiectare. În prezent, se fac studii geotehnice, urmând a se executa pe traseul celor 31,33 km, cât măsoară acest tronson al autostrăzii, un număr de 353 de foraje, la diferite adâncimi, pentru a se stabili calitatea solului și, implicit, modul în care se va interveni pentru realizarea lucrărilor propriu-zise”, a anunțat președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu.
Contractul pentru proiectarea și execuția loturilor 2 și 3 din autostrada Sibiu-Pitești a fost semnat la 1 august anul acesta.
„Din acest moment, întreaga autostradă este contractată, iar un important sector al coridorului 4 Pan European, în lungime totală de 122 de km, are un termen de finalizare predictibil. Este contractul cu cea mai mare valoare lansat în ultimii 30 de ani în România: 5,32 de miliarde de lei, fără TVA! Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (Cornetu – Tigveni), cu o lungime de 37,40 km, împreună de secțiunea 2 (Boița-Cornetu) face parte din tronsonul care traversează Carpații și este cea mai complexă secțiune a acestei autostrăzi. Asocierea de constructori italieni are la dispoziție 12 luni pentru proiectare (perioada ofertată) și 45 de luni pentru construcție. Pe această secțiune ar urma să fie deschisă circulația în anul 2027”, anunța, la semnarea contractului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Întregul proiect al autostrăzii Sibiu-Pitești, cu o valoare totală de 13,56 miliarde de lei fără TVA și este finanțat din fonduri europene nerambursabile, scrie News.ro.