Aston Martin caută un partener care să-i ofere sprijin chiar dacă situația financiară a companiei este una bună, cu profit, în acest moment, după cum spune CEO-ul Andy Palmer.
Artizanul ieșirii din criză a companiei britanice Aston Martin este de părere că, pentru a supraviețui cu un volum de vânzări de numai 7.000 - 14.000 de vehicule anual, are nevoie de un „big brother” care să susțină compania. Acesta a afirmat, la evenimentul de prezentare a rezultatelor pentru 2017 ,că a creat un nou tip de companie, foarte profitabilă, cu un volum redus de mașini, dar foarte scumpe, însă chiar și așa simte nevoia de parteneriate.
Strategia pe care o urmărește Andy Palmer este una care să cuprindă și atragerea de investitori strategici, eventual printr-o ofertă publică, dar și găsirea unui partener care să asigure tehnologia necesară supraviețuirii, în special în era mașinilor autonome și conectate, care deja a început.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Șeful Aston Martin a prezentat săptămâna aceasta rezultatele financiare pentru 2017, cu creșteri ale veniturilor de aproape 50%, respectiv 876 milioane de lire (aproximativ 1 miliard de euro), și un profit brut de 87 milioane de lire (aproximativ 100 milioane euro). Vânzările de vehicule au crescut la peste 5.000 de unități, depășind pentru prima dată după muți ani acest prag, în 2016 fiind înregistrate numai 3.229 vehicule vândute la nivel global.
Andy Palmer, președinte și CEO al Aston Martin, a spus despre aceste rezultate că „transformarea financiară a Aston Martin este completă”. „Am livrat venituri record, profitabilitate pe întreg anul și un cash flow pozitiv”, a mai declarat șeful mărcii britanice.
Aston Martin are deja încheiat un parteneriat cu Mercedses-Benz, prin intermediul căruia constructorul german a cumpărat 5 % din acțiuni la Aston și furnizează motoare modelelor britanice, fiind început și un program comun de dezvoltare de tehnologii autonome.
Aston Martin pregătește pentru Geneva premiera mondială a noului Vantage, la noul stand al mărcii, ce va fi mai mare ca niciodată, urmând a fi prezentate alături și noile DB11 Volante și Coupe, lansate anul trecut și care au marcat creșterea spectaculoasă a vânzărilor.
În România, marca britanică urmează să fie reprezentată de Forza Rossa, aceeași companie a familiei Bazac care a redeschis și showroom-ul Ferrari din Otopeni.