Aston Martin, companie britanică deținută de fonduri de investiții din Kuweit și Italia, va reveni pe profit anul acesta, semn că perioada de criză s-a încheiat, odată cu lansarea noului Vantage, echipat acum cu motoare Mercedes – AMG.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Șeful Aston Martin, Andy Palmer, fost executiv la Nissan în Marea Britanie, a declarat că performanțele financiare ale companiei în acest an ar putea marca primul an cu profit după 2010, cu aproximativ 25 milioane de euro profit operațional, după ce anul trecut pierderile se ridicaseră la 140 milioane de euro.
Rezultatele arată că noua strategie a companiei, cu noi acționari și o nouă conducere începând din 2012, pare să dea roade. Momentul este marcat de Aston Martin prin lansarea noii generații Vantage, un automobil cu istorie, care acum se bucură de un grup motopropulsor de excepție, de la Mercedes – AMG. Compania germană a intrat în parteneriat cu britanicii în 2013, punând la dispoziție motoare și diferite alte componente, și preluând 5% din companie. De atunci, lucrurile au mers din ce în ce mai bine, inclusiv prin lansarea mărcii de lux Lagonda.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu noile modele DB11, lansat anul trecut, și Vantage, lansat acum, Aston Martin începe să redevină o marcă de mașini sport solidă, pentru a concura mult mai puternicele branduri Porsche sau McLaren.
Aston Martin, o marcă legendară a britanicilor, a fost deținută de Ford, care a decis, în 2007, în plină criză, să o vândă. Timp de aproximativ 5 ani, evoluția Aston Martin a fluctuat, în ciuda investițiilor noilor proprietari, mai ales din cauza crizei din industria auto de la acel moment. Extinderea rețelei de dealeri, intrarea pe piața din China, lansarea de noi modele și creșterea sistematică a producției a fost posibilă și prin aportul de capital al fondului italian de investiții Investindustrial, în 2012.
Din punct de vedere al producției, numărul de vehicule construite de Aston Martin a ajuns anul acesta la circa 3.400 de automobile, cu 65% mai multe decât anul trecut, ceea ce a contribuit la creșterea veniturilor de la aproximativ 200 de milioane de euro, la aproape 1 miliard de euro, un salt spectaculos, chiar dacă volumul total al producției este departe de cele 6.000 – 7.000 de unități ce se fabricau în epoca Ford.
CITEȘTE ȘI De anul viitor, înmatricularea unei mașini va fi suspendată dacă ITP este expirată sau dreptul de proprietate nu este transcris în 90 de zile. Șoferii cu nereguli mai au o șansăNoul Vantage
Noul model Aston martin Vantage înlocuiește cel mai vechi produs ce mai rămăsese în portofoliul Aston Martin, vechiul Vantage fiind lansat în 2005, încă din perioada Ford. Noul model preia platforma și o bună parte din componentele de la DB11, lansat anul trecut, însă are trăsăturile de design preluate de la modelul de competiții Vulcan și de la „star-ul” DB10, care a fost utilizat în seria James Bond. Potrivit planurilor companiei, doar Vantage ar trebui să aducă vânzări de circa 3.500 de unități anual, ceea ce ar însemna că anul viitor vânzările și profiturile Aston Martin se vor dubla.
Din punct de vedere tehnic, Vantage folosește motorul de 4.0 litri de la Mercede-Benz AMG, de 510 CP, același de pe DB11, care permite o accelerație de la 0 la 100 km/h de 3,5 secunde și o viteză maximă de 314 km/h. Este însoțit de o cutie automată ZF, cu 7 trepte, amplasată în spate, însă va putea fi comandat, anul viitor, și cu o cutie automată, devenind astfel singura mașină echipată cu motorul V8 de la Mercedes-AMG și cutie manuală.
CITEȘTE ȘI FOTO A fost lansată Dacia Logan electrică, cu sigla Mahindra, produsă de foștii parteneri RenaultDincolo de calitățile de excepție ale noului model sport, să nu uităm că Aston Martin nu are încă o gamă de automobile lărgită, așa cum au germanii de la Porsche, care să le permită să atragă clienți de la alte mărci mai populare, inclusiv de la rivalii britanici Jaguar. Dacă Vantage este considerat un model entry-level pentru marcă, la un preț ce depășește 150.000 de euro, pentru Porsche modelul concurent 911 se află deja în topul gamei sale, în timp ce modele precum Boxster sau SUV-ul Macan aduc volumele necesare pentru a face profituri consistente. De altfel, potrivit șefului Aston Martin, Vantage are o medie de vârstă a clienților de 50 de ani și peste, însă compania vrea să coboare această medie sub 40 de ani, mai ales cu ajutorul pieței din China, unde vârsta milionarilor este mult mai scăzută decât cea din Europa.
Acesta este și motivul pentru care planul Aston Martin prevede lansarea a nu mai puțin de 7 modele noi în 7 ani, dintre care DB11 și Vantage sunt primele două. Urmează o nouă generație Vanquish, un SUV, botezat DBX, pentru care se construiește o nouă fabrică, apoi un automobil mai accesibil, cu motor amplasat central, și chiar și două limuzine, care să rivalizeze cu Bentley și Rolls-Royce.
Producția Aston Martin ar putea atinge din nou 7.000 de unități, însă șeful companiei a avertizat autoritățile britanice că, în caxzul în care nu vor fi negociate standarde comune privind poluarea și siguranța cu Uniunea Europeană, compania ar putea avea mari probleme.