Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. a fost declarată, vineri, câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, lucrare cu o valoare de aproape două miliarde de lei, fătă, TVA, considerată cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani.
Potrivit Ministerului Transporturilor, valoarea contractului este de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție, scrie News.ro.
Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.
CITEȘTE ȘI Haosul taxei de solidaritate - În aceeași conferință, premierul îl contrazice pe ministrul Finanțelor, apoi vicepremierul îl contrazice pe premier și îi dă dreptate ministruluiAsocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului, Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, două viaducte de câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 kilometri și un drum de legătură cu DN 22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 kilometri.
Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient".
”După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală, 1.120 metri”, anunță Ministrul Transporturilor.
Podul suspendat, va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri.
Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 metri lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lățime, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de trei metri.
La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 metri fiecare.
Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la kilometrul 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Kilometri și va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete, până la km 7+940.
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Acest drum urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).