Asociația Industriei Auto din Germania (VDA) a cerut Comisiei Europene să renunțe la planificatele taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice (EV) produse în China, cel mai recent efort de influențare a negocierilor, înainte ca tarifele să intre în vigoare joi, 4 iulie.
Asociația susține că taxele vamale îi vor afecta pe producătorii auto din Europa și SUA care exportă în China, țară care ar putea adopta represalii cu efect asupra industriei germane, ținând cont de volumul exporturilor sale către statul asiatic, scrie Agerpres.
Valoarea exporturilor Germaniei de mașini în China a fost anul trecut de peste trei ori mai ridicată decât valoarea importurilor din China, iar valoarea exporturilor furnizorilor de componente de patru ori mai ridicată decât valoarea importurilor, conform VDA.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În schimb, Comisia Europeană ar trebui să se concentreze pe asigurarea accesului la materiile prime critice, multe fiind controlate de China – pentru industria EV din Europa, reducând barierele în calea accesului pe piață, și având o politică comercială transparentă, susține VDA.
„Taxele vamale suplimentare nu reprezintă o măsură adecvată pentru sporirea rezilienței competitivității europene pe termen lung”, susține Asociația Industriei Auto din Germania.
China este responsabilă pentru aproximativ 30% din vânzările producătorilor auto germani și, de departe, Germania este cel mai mare exportator de vehicule cu motoare de 2,5 litri sau mai mult, livrând în statul asiatic vehicule de 1,2 miliarde de dolari, de la începutul anului, conform datelor autorității vamale chineze.
Executivul comunitar a informat că intenționează să impună tarife vamale suplimentare pentru automobilele electrice chineze, începând cu data de 4 iulie, o măsură care este posibil să ducă la represalii din partea Chinei. Vehiculele produse în uzinele chineze și importate în UE sunt vizate deja de tarife vamale de 10%. Bruxelles-ul intenționează să majoreze aceste tarife cu 17,4% pentru automobilele BYD, cu 20% pentru automobilele Geely și cu 38,1% pentru automobilele SAIC.
China, cea mai mare piață auto din lume, este și un centru cheie de producție pentru multe companii auto germane.