Compania Apple a renunțat la un efort de un deceniu de a construi o mașină electrică, potrivit unor persoane care au cunoștință despre acest subiect, abandonând unul dintre cele mai ambițioase proiecte din istoria companiei, scrie Bloomberg.
Apple a făcut această dezvăluire marți la nivel intern, surprinzându-i pe cei aproape 2.000 de angajați care lucrează la proiect, au declarat persoanele, care au cerut să nu fie identificate deoarece anunțul nu a fost făcut public. Decizia a fost împărtășită de directorul operațional Jeff Williams și de Kevin Lynch, un vicepreședinte responsabil de acest efort, arată G4Media.
Cei doi directori le-au spus angajaților că proiectul va începe să se reducă și că mulți angajați din echipa care lucrează la mașină – cunoscută sub numele de Grupul de Proiecte Speciale, sau SPG – vor fi transferați la divizia de inteligență artificială sub conducerea directorului John Giannandrea. Acești angajați se vor concentra pe proiectele de inteligență artificială generativă, o prioritate din ce în ce mai importantă pentru companie.
Echipa Apple pentru mașini are, de asemenea, câteva sute de ingineri hardware și designeri auto. Este posibil ca aceștia să poată aplica pentru locuri de muncă în alte echipe Apple. Vor fi disponibilizări, dar nu este clar câte.
Apple, cu sediul în Cupertino, California, a refuzat să comenteze.
Decizia de a încheia în cele din urmă proiectul este o bombă pentru companie, punând capăt unui efort de mai multe miliarde de dolari care ar fi propulsat Apple într-o industrie complet nouă. Gigantul tehnologic a început să lucreze la o mașină în jurul anului 2014, propunându-și un vehicul electric complet autonom cu un interior asemănător cu cel al unei limuzine și o navigație ghidată vocal.
Însă proiectul a avut obstacole aproape de la început, Apple schimbând de mai multe ori conducerea și strategia echipei. Lynch și Williams au preluat întreprinderea în urmă cu câțiva ani – după plecarea lui Doug Field, în prezent director executiv la Ford Motor.
CITEȘTE ȘI FOTO Ce constată Nicușor Dan: Tot mai mulți bucureșteni aleg transport în comunDecizia de a pune capăt proiectului a fost finalizată de cei mai înalți directori ai Apple în ultimele săptămâni, potrivit persoanelor menționate. Ea vine la doar o lună după ce Bloomberg News a anunțat că proiectul a ajuns la un punct de răscruce. Cea mai recentă abordare discutată la nivel intern a fost amânarea lansării unei mașini până în 2028 și reducerea specificațiilor de autoconducere de la nivelul 4 la tehnologia de nivel 2+.
Cel mai recent, Apple și-a imaginat mașina cu un preț de aproximativ 100.000 de dolari. Dar directorii se întrebau dacă vehiculul ar putea oferi marjele de profit de care Apple se bucură de obicei la produsele sale. Consiliul de administrație al companiei era, de asemenea, îngrijorat de faptul că ar putea continua să cheltuiască sute de milioane de dolari pe an pentru un proiect care s-ar putea să nu vadă niciodată lumina zilei.