Aplicația de taxi Clever a anunțat că a înregistrat o creștere de 80% a comenzilor în decembrie, față de aceeași lună a anului trecut, iar, în medie, numărul de comenzi zilnice din ultima săptămână a depășit pragul de 200 000. Totodată, compania a avertizat că marile orașe se confruntă cu o problemă gravă la nivelul infrastructurii de transport.
Astfel, cei peste 20.000 de șoferi care prestează servicii de taxi la nivel național prin intermediul aplicației Clever, au efectuat în această perioadă peste 1 milion de curse, potrivit companiei. Cele mai multe cereri au fost înregistrate în București, Cluj-Napoca, Brașov și Iași. Numărul comenzilor a fost mai mare cu 80% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, scrie News.ro.
Reprezentanții companiei au subliniat că, în luna decembrie, pasagerii au avut nevoie, în medie, de 4-5 încercări pentru a găsi o mașină, situație care reflectă dificultățile cu care infrastructura de mobilitate a orașelor se confruntă in principalele zone urbane din țară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Motivele care stau la baza acestei evoluții negative sunt traficul din ce in ce mai aglomerat, lipsa acută a locurilor de parcare în interiorul orașelor, totul în contextul evenimentelor specifice sărbătorilor de iarnă: goană după cadouri și cumpărături, dar și petrecerile de încheiere de an ale companiilor”, se arată în comunicat.
În București, printre cele mai populare destinații conform aplicației Clever au fost și în acest an centrele comerciale, gările și aeroportul. Cele mai aglomerate ore sunt orele de vârf când se înregistrează peste 400 comenzi pe minut. În plus, există perioade în care rata de răspuns la comenzi scade sub 50%, în contextul în care rețeaua actuală de taxiuri este cu mult depășită de nevoia de deplasare a locuitorilor, potrivit companiei.
Directorul general al Clever Taxi, Andrei Frunză, a atras atenția că marile orașe se confruntă cu o problemă gravă la nivelul infrastructurii de transport public.
”Situația atinge cote alarmante în capitală în perioada sărbătorilor de iarnă, când nevoia de transport a bucureștenilor depășește cu mult capacitatea de absorbție a rețelei locale”, a spus Frunză.
În general, dar mai ales în această perioadă, serviciile de taxi asigură o rată de răspuns la comenzi mult inferioară cererii, consideră directorul general.
”Problema industriei de taxi provine din prevederile legislației actuale care impune o limitare artificială a autorizațiilor de taxi, fără a ține cont de numărul real de locuitori sau nevoile actuale de mobilitate urbană. În 2019, realitatea pieței arată fundamental diferit, fapt care impune o actualizare a cadrului legal în direcția liberalizării pieței licențelor și dezvoltării de metode de transport alternativ care să complementeze opțiunile existente”, a declarat Frunză.
La nivelul Capitalei există, în acest moment, un număr de 5.000 șoferi acreditați pentru a desfășura servicii profesioniste de taximetrie, conform legii 38/2003 care prevede ca numărul de șoferi acreditați să fie de 4 la 1.000 locuitori. În prezent, în Parlament există mai multe propuneri legislative care urmăresc reglementarea unui serviciu de transport alternativ pentru a răspunde cererii din piață.