Sindicatul din Renault, parte a gigantului Confédération générale du travail (CGT), pune presiune pe șefii companiei și cere mai multă transparență în privința relației cu Nissan și, în special, în ceea ce privește Renault Nissan BV, compania olandeză sub umbrela căreia se drulează activitatea Alianței Renault Nissan Mitsubishi.
Celebrul CGT, al doilea sindica ca mărime din Franța, din care fac parte angajații Renault, a cerut conducerii guvernului să dea dovadă de mai mare transparență în subiectul Alianța Renault Nissan Mitsubishi, mai exact în subectul delicat al companiei olandeze Renault Nissan BV, cu sediul în Amsterdam, după cum scrie FranceInfo, site-ul rețelei Radio TV de stat. Statul francez, prin intermediul Ministerului Economiei, este principalul acționar al Renault și este totodată principalul jucător în negocierile care se duc permanent în spatele cortinei, când vine vorba despre soarta constructorului de automobile.
Potrivit sursei citate, sindicaliștii de la CGT i-au trimis o scrisoare ministrului Bruno Le Maire prin care îi cer acestuia să le spună cum a fost gestionată relația cu Nissan și, în același timp, îl acuză de lipsă de transparență în privința RNBV. Compania olandeză a fost folosită de Renault și Nissan, după cum spun sindicaliștii, pentru unele plăți suplimentare către unii membri ai Consiliului de Administrație, iar acest subiect se cere a fi clarificat. Sindicaliștii au confirmat expedierea scrisorii, afirmând că sindicatul nu știe nimic despre activitatea RNBV.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Informații anterioare referitoare la acest subiect arată că investigațiile privitoare la legalitatea plăților efectuate prin intermediul Renault Nissan BV din Amsterdam nu au scos în evidență nimic în neregulă.
Cele două companii partenere, Renault și Nissan, au un număr de acțiuni egal în cadrul companiei olandeze care guvernează Alianța Renault Nissan Mitsubishi, dar Renault beneficiază de o poziție dominantă, Carlos Ghosn fiind președinte al acestei socitetăți.
Reanutl și Nissan se află într-o relație tensionată, după ce președintele companiei, Carlos Ghosn, a fost arestat la Tokyo, în urma unor acuzații legate de veniturile sale. Șefii Nissan au cerut ulterior investigarea modului în care Ghosn a fost plătit de către RNBV, din Amsterdam, încercând, în același timp, s preia puterea în relația cu partenerii de la Renault.
Statul francez, prin Ministerul Economiei, are o poziție de forță în Renault, având 15% din acțiuni și 30% din drepturile de vot. Nissan este acționar al Renault cu 15%, dar nu are drept de vot în adunările acționarilor.