Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că situația creată de anularea a zeci de zboruri TAROM în urmă cu o zi va costa compania peste 2 milioane de euro. Odată este valoarea biletelor, care trebuie rambursată, și apoi sunt despăgubirile oferite pasagerilor.
Grindeanu afirmă că ”n-a picat bine toată această poveste”, având în vedere că se fac eforturi pentru redresarea companiei naționale. În plus, ministrul afirmă că revendicările salariaților companiei sunt justificate, însă modalitatea în care aceștia au acționat ”arată lipsă de respect față de pasageri”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Le mulțumesc tuturor părților că aseară au stat până seara târziu (...) și au semnat un acord, dar aș face un apel ca pe viitor (...) să aleagăm calea normală și să nu pună pasagerii în situații de acest tip. Dacă un pasager știa că e grevă la TAROM luni nu mai venea la aeroport”, a declarat, la Digi 24, Sorin Grindeanu.
Ministrul afirmă că evaluarea inițială arată că anularea a zeci de zboruri în cursul zilei de luni va costa compania peste 2 milioane de euro.
”Toată această poveste de ieri costă peste 2 milioane de euro TAROM, din bugetul companiei. Pe de o parte, se despăgubesc toate biletele pe care oamenii le-au achiziționat. Apoi, în plus, trebuie să faci despăgubiri, între 200 și 600 de euro (...) Calculele ne duc ca undeva peste 2 milioane de euro pierdute ieri, asta însemnând și 1 milion de euro pe care l-au încasat, pe care trebuie să- dea înapoi. Este o chestiune care nu a prins TAROM într-o situație foarte bună”, a explicat ministrul.
Reprezentanții TAROM anunță că vor rambursa toți pasagerii afectați de anulările recente.
CITEȘTE ȘI Dacia reclamă: Pierdem 50.000 de euro săptămânal din cauza închiderii circulației pe Valea Oltului. O prelungire ar fi un dezastruReprezentanții companiei au anunțat că, pentru a rezolva mai rapid problema, au creat o adresă de e-mail specială, unde pasagerii afectați de anulări să poată trimite cereri pentru despăgubiri.
Pasagerii afectați vor transmite, prin intermediul adresei dedicate de email despagubire8iulie@tarom.ro, următoarele informații:
CITEȘTE ȘI Dacia reclamă: Pierdem 50.000 de euro săptămânal din cauza închiderii circulației pe Valea Oltului. O prelungire ar fi un dezastru- Nume și prenume pasager
- Număr de zbor
- Copia biletelor de călătorie și codul rezervării
- Dacă este cazul, dovada plății pentru cheltuielile suplimentare privind cazarea, masa, transportul de la aeroport la unitatea de cazare și de la unitatea de cazare la aeroport
- Modalitatea de compensare pentru care optează (bani / voucher electronic)
Reprezentanții TAROM anunță că voucherul electronic poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM emise pe zboruri operate TAROM (cu număr de zbor RO) în termen de un an de la data emiterii. Contravaloarea voucherului nu este rambursabilă.
Pentru pasagerii care vor opta pentru plata compensației în bani este necesar să transmită datele bancare în următorul format :
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piloților TAROM le-au fost oferiți bani în plus la salariuNume și prenume beneficiar cont, denumirea băncii, sucursala, adresa băncii, Iban, cod SWIFT/BIC, monedă cont.
Compensațiile la care consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor sunt: 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai puțin, 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 și 3.500 kilometri, respectiv 600 euro pentru toate celelalte zboruri. Dacă optează pentru vouchere TAROM valoarea compensației crește.