ANUNȚ Încep lucrările la un nou tronson din Autostrada Transilvania, acum cu Erbașu

ANUNȚ Încep lucrările la un nou tronson din Autostrada Transilvania, acum cu Erbașu
scris 12 ian 2024

Lucrările pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, a Autostrăzii Transilvania, încep pe 15 martie, anunță autoritățile.

Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km Antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări).

Urmărește-ne și pe Google News
Șine de cale ferată, rupte de ger în România CITEȘTE ȘI Șine de cale ferată, rupte de ger în România

Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA, a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut.

ANUNȚ Încep lucrările la un nou tronson din Autostrada Transilvania, acum cu Erbașu

Vor fi  8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.

ANUNȚ Încep lucrările la un nou tronson din Autostrada Transilvania, acum cu Erbașu

Noul tronson din Autostrada Transilvania, Chețani-Câmpia Turzii, a fost deschis circulației la finele anului trecut.

ANUNȚ Încep lucrările la un nou tronson din Autostrada Transilvania, acum cu Erbașu

Antreprenorul este Asocierea Strabag SRL (Austria) - Geiger Transilvania SRL (Germania).

Acești 15,7 km deschiși se adaugă celor 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău, pe care se circulă din septembrie.

Municipiul Târgu Mureș va avea legături directe pe autostradă până în apropierea municipiului Cluj Napoca (nodul Gilău), dar și cu municipiile Turda, Sebeș, Sibiu și Deva.

România a semnat contractul de achiziție pentru 20 trenuri electrice de lung parcurs de la compania poloneză PESA. Peste 1 miliarde lei CITEȘTE ȘI România a semnat contractul de achiziție pentru 20 trenuri electrice de lung parcurs de la compania poloneză PESA. Peste 1 miliarde lei

Cu excepția celor 13 km ai secțiunii Margina-Holdea (aflată în construcție), municipiul Târgu Mureș are conexiune de mare viteză inclusiv cu municipiile Timișoara și Arad, dar și cu Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.

Autoritățile au prezentat anterior o simulare de parcurs pe tronsonul din Autostrada Transilvania.

Este vorba despre lotul 3 Chețani-Câmpia Turzii, care va permite circulația de la Târgu Mureș la Cluj numai pe autostradă, pe o lungime de 113 km, dar și până la Sibiu sau Deva, prin conexiunea cu Autostrada Sebeș - Turda și Autostrada A1. 

Anterior a fost relatat că Lotul Chețani-Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania este pregătit să fie deschis până la finalul anului 2023, noi imagini fiind prezentate.

VIDEO Fly Drone

La începutul anului trecut era relatat că pe o bucată lipsă din Autostrada Transilvaniei tocmai ce s-au reluat lucrările, după ce contractul anterior fusese reziliat în urmă cu trei ani din cauza blocajelor. Este vorba despre singurul tronson lipsă dintre Târgu Mureș și Cluj-Napoca, cei circa 16km de la Chețani la Câmpia Turzii.

Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL a început lucrările la final de ianuarie-început de februarie 2023, după o perioadă de câteva luni pentru proiectare.

Stellantis va folosi baterii LFP, mai ieftine, pe mașinile din Europa CITEȘTE ȘI Stellantis va folosi baterii LFP, mai ieftine, pe mașinile din Europa

Contractul a fost semnat pe 16 octombrie pentru circa 420 de milioane de lei. Termenul contractul a fost de 3 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. 

A3 Chețani - Câmpia Turzii, singura bucată lipsă din Autostrada Transilvania de la Târgu Mureș până după Cluj-Napoca
Tronsonul Chețani - Câmpia Turzii este singura bucată lipsă din autostrada Transilvania dintre Târgu Mureș și Cluj-Napoca.

De la Chețani pe A3 sunt 20 de km până la Târgu Mureș, iar de la Câmpia Turzii șoferii pot circula pe circa 62 de kilometri pe A3 până la Nădășelu, la nord-vest de Cluj-Napoca.

Odată finalizat lotul Chețani - Câmpia Turzii mașinile pot circula neîntrerupt pe Autostrada Transilvania pe aproape 97,7km.

Tronson reziliat în 2021 după blocaje ale fostului constructor

În martie 2021 contractul pentru realizarea celor 15,7 km de autostradă A3 dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost reziliat de către Compania de Drumuri.

Contractul anterior pe circa 280 de milioane de lei fusese semnat încă din 2015 cu firma românească Straco, dar aceasta a intrat apoi în insolvență și lucrarea ajunsese în 2021 abia la stadiul de sub 40%.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada transilvania
campia turzii