Primul troleibuz nou va fi livrat de către compania poloneză Solaris peste 15 luni, iar următoarele 99 vor fi furnizate pe parcursul a șapte luni, a anunțat primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.
Edilul a semnat, alături de directorul general Solaris, Eugen Daniel Ciolan, la sediul Primăriei Capitalei, contractul pentru achiziționarea a 100 de troleibuze cu fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului pentru Mediu, în valoare totală de 290 de milioane de lei plus TVA, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nicușor Dan a precizat că este vorba despre troleibuze de 12 metri, cu podeaua complet coborâtă, acces pentru persoane cu dizabilități, sistem de monitorizare GPS. Garanția se acordă pentru cinci ani sau 300.000 de kilometri. Troleibuzele vor avea o autonomie de 20 de kilometri, reîncărcându-se în momentul în care se reconectează la rețea.
Edilul general a subliniat că achiziția vizează îmbunătățirea condițiilor în transportul public. Demersurile Primăriei în acest sens se referă de asemenea la: achiziția a 100 de tramvaie (dintre care au fost livrate 17, până în prezent), 100 de autobuze electrice (unde a fost atribuită achiziția, dar au fost depuse două contestații), 22 de troleibuze (pentru care a fost aprobată finanțarea prin PNRR și urmează să se desfășoare procedura de achiziție), dar și alte autobuze electrice pentru care PMB a depus cerere de finanțare prin PNRR.
Eugen Daniel Ciolan a declarat că firma Solaris este prezentă și în alte orașe din România (Ploiești, Mediaș, Brașov), iar troileibuze similare celor care urmează să fie livrate în București circulă deja în Târgu Jiu. El a subliniat că până în prezent firma poloneză nu a avut întârzieri în ce privește livrările și că majoritatea furnizorilor pe care se bazează sunt europeni.
CITEȘTE ȘI VIDEO A fost deschis traficul pe o centură pe care statul s-a chinuit 7 ani"Troleibuzele au Wi-Fi, încărcare USB, sunt monitorizate în permanență, au camere video, monitoare interioare. Fabrica monitorizează în permanență buna funcționare a fiecărei mașini. (...) (Troleibuzul, n.r.) e omologat, practic. Noi deja am livrat la Târgu Jiu niște troleibuze asemănătoare, tot 20 de kilometri autonomie, tot 12 metri. Deci, practic, noi nu o să facem decât o mică extensie pentru ceea ce este foarte specific troleibuzului de București. Dar omologarea în sine există deja", a explicat el.
Reprezentantul firmei a menționat că autonomia de 20 de kilometri îi va permite troleibuzului ca, în cazul în care linia va fi blocată sau se va întrerupe alimentarea cu energie electrică, să își continue drumul pe un alt traseu.
Directorul general al Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, a precizat că troleibuzele vor fi distribuite în toate cele patru depouri (Bujoreni, Berceni, Bucureștii Noi și Vatra Luminoasă) și vor circula pe toate liniile existente.
"Dat fiind că sunt prevăzute cu acea autonomie de 20 de kilometri, vom avea posibilitatea de a tranzita centrul Capitalei și de a racorda cele patru rețele existente, astfel încât să putem crea diagonale, ceea ce ne permite pe viitor să aducem un grad de satisfacție superior călătorilor", a spus el.
Troleibuzele noi vor înlocui modelele Astra Ikarus, care au fost furnizate în anii 1996-1997. Totodată, sistemele de tracțiune pentru troleibuzele noi vor permite o reducere a consumului de aproximativ 25%.