Primul tren electric inter-regional din setul celor 37 contractate de Alstom va părăsi miercuri fabrica din Katowice, Polonia, și va ajunge la Curtici sâmbătă seara.
Este primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani și după trecerea a 40 de ani de la achiziția ultimului tren electric.
"Echipa ARF, împreună cu reprezentanții supervizorului Egis Rail, au putut semna acceptanța ramei RE-IR1 ARF și aceasta este gata de plecare spre România. Trenul este programat să ajungă în stația Curtici pe data de 2 decembrie 2023, la ora 20:00", a declarat, pentru Agerpres, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a precizat că trenul va ajunge în România tractat feroviar, iar din Curtici va pleca spre București pe 4 decembrie, după finalizarea procedurilor de vămuire și autorizarea de a circula temporar.
"Testarea începe din 6 decembrie la București și la Făurei și pe rețeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri", a precizat Roșeanu.
CITEȘTE ȘI Românii plătesc cu 20% în plus pe mașini second-hand care au daune ascunse de aproape 4.000 de euro și 85.000 de km dați înapoi"Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom în 2022 pentru achiziționarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice și toate unitățile au fost asamblate în trenul pregătit pentru livrarea către România săptămâna viitoare", a declarat anterior președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu.
Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) și vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării. De asemenea, vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
CITEȘTE ȘI FOTO Autonom a intrat pe piața călătoriilor urbaneRutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord - Constanța, București Nord - Brașov - Arad - Timișoara, București Nord - Brașov - Cluj, București Nord - Brașov - Deda - Cluj, București Nord - Brașov, București Nord - Iași, București Nord - Suceava, București Nord - Galați, București-Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroșani - Simeria, București Nord - Craiova - Timișoara - Arad, Cluj - Timișoara, Cluj - Suceava - Iași.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat.