Un scandal mocnit pare să ia amploare la Einsenach, în uzina Opel, după ce negocierile dintre sindicate și patronat au eșuat. Uzina ar trebui să beneficieze de creșterile salariale pe care blocul sindical IG Metall le-a obținut pentru întreaga industrie. PSA propune o renunțare la aceste măriri, în balanță cu planul de reducere a personalului cu circa 800 de persoane și menținerea unui singur model pe liniile de fabricație.
Cancelarul german a declarat că, alături de guvernul landului, este interesată să medieze conflictul de la uzina Opel din Eisenach și a cerut proprietarilor de la PSA să-și păstreze promisiunile făcute la momentul achiziției, de a nu da oameni afară. „Discuțiile se derulează dar nu pot spune nimic despre rezultate deocamdată”, a declarat Merkel.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
PSA dorește să păstreze doar un singur model pe liniile de fabricație de la Eisenach, ceea ce aduce după sine o reducere de personal cu aproape jumătate. Oferta adusă la negocieri a fost să investească pentru un nou model, dar sindicatele să renunțe la creșterile de salarii aduse de marea grevă din iarnă, coordonată de IG Metall. În prezent, la Eisenach sunt fabricate Adam și Corsa, două modele de clasă mică. Acestea ar urma să fie înlocuite de un singur model, un SUV urban, posibil următoarea generație Mokka.
În urmă cu un an, Carlos Tavares a declarat, la momentul negocierilor și ulterior, după achiziția mărcii Opel, că garantează locurile de muncă din Germania ale angajaților companiei.
Poziția oficială a Opel în acest conflict a fost rezervată: „Îmbunătățirea competitivității la uzinele Eisenach este în prezent subiectul discuțiilor cu partenerii noștri sociali și este o precondiție pentru investiții susținute”.