Volkswagen va da angajaților posibilitatea să furnizeze informații referitoare la scandalul emisiilor poluante, inclusiv despre fapte care i-ar putea incrima, fără ca acestea să se răsfrângă asupra lor, potrivit unei surse familiare cu situația, citată de MarketWatch.
Grupul auto german va informa angajații, cel mai probabil în cursul zilei de joi, că pot oferi detalii ce i-ar putea învinovăți în scandalul legat de manipularea testelor antipoluare până la finele lunii noiembrie, fără ca aceste informații să fie folosite împotriva angajaților.
"Angajații vor primi, probabil joi, o scrisoare pe intranet", a spus sursa menționată.
Potrivit sursei citate, Volkswagen a implementat în urmă cu mai mulți ani o procedură care permite angajaților să raporteze, în condiții de anonimitate, neregurile observate în cadrul grupului. Sistemul nu a fost foarte eficient, având în vedere că dispozitivele de manipulare a emisiilor au fost instalate pe parcursul a cel puțin șapte ani.
Conducerea Volkswagen este presată de autoritățile de reglementare, în special de Agenția de Mediu din SUA (EPA), să furnizeze explicații amănunțite cu privire la contextul care a condus la instalarea, pe aproximativ 11 milioane de vehicule la nivel mondial, a unui soft ce permite mascarea nivelului real de noxe emanate de mașinile grupului.
Cel mai mare producător auto european face deja obiectul unor investigații în mai multe țări după ce, în luna septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Săptămâna trecută, scandalul de la Volkswagen a luat o nouă turnură, după ce constructorul auto a recunoscut că a subestimat consumul de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de mașini, mărcile VW, Seat, Skoda și Audi, vândute în Europa. De asemenea, Volkswagen a admis că a găsit pentru prima dată indicii privind modificarea nivelului emisiilor și la vehiculele echipate cu motoare pe benzină, extinzând un scandal care până acum se concentra pe motoarele diesel.
Costurile totale cu care se confruntă VW din cauza scandalului emisiilor sunt estimate undeva între 30 și 65 de miliarde de euro, iar analiștii avertizează că grupul ar putea fi nevoit să vândă unele operațiuni.
Miercuri, autoritatea germană din domeniul auto (KBA) a anunțat că va verifica nivelul emisiilor poluante în cazul a 50 de modele de autovehicule diesel, inclusiv Dacia, ca urmare a scandalului în care este implicat grupul german Volkswagen.