Inteligența artificială ar putea scoate industria vehiculelor electrice din fundătura în care a intrat. Implicarea AI în reproiectarea bateriilor scurtează cu ani de zile timpul de cercetare, iar implicarea marilor companii tehnologice, precum Microsoft, începe să aducă și rezultate, relevă o analiză Insider.
Business Insider a intervievat mai multe startup-uri de cercetare din California, care încearcă să obțină noi modele de baterii pentru mașinile electrice, folosind inteligența artificială (AI) în reproiectarea acestora. “Toate preocupările cumpărătorilor de vehicule electrice – costul, încărcarea, autonomia, toate au legătură cu bateria. Fie sunt prea scumpe, fie autonomia nu este suficient de mare, fie nu se încarcă suficient de repede sau există probleme percepute de siguranță – totul se reduce la baterie”, a spus Jason Koeller, fondatorul companiei Chemix, implicată în cercetările cu modele de învățare automată (machine learning) pentru reproiectarea bateriilor. Compania sa folosește AI pentru a dezvolta baterii EV care se pot încărca mai rapid, rețin mai multă energie și, mai ales, pierd mai puțin din aceasta atunci când este foarte frig sau foarte cald. Spune că a reușit deja să dezvolte un model care reduce aceste pierderi, arată BiziDay
Koeller a spus că principalul avantaj al utilizării AI pentru a reproiecta bateriile EV este că accelerează mult procesul. Oamenii de știință trebuie să decidă mai întâi o structură și o combinație de elemente cu proprietățile dorite, înainte de a dezvolta o rețetă pentru a o sintetiza și a testa acel material într-un laborator. Numărul mare de combinații potențiale (de ordinul miliardelor) fac ca proiectarea bateriilor să fie un proces lung și dificil, iar AI le poate identifica mult mai repede decât oamenii pe cele care au potențial.
Laboratorul Național Northwest Pacific (PNNL) s-a asociat recent cu Microsoft pentru a descoperi materiale mai ieftine și mai bune decât Litiul pentru fabricarea bateriilor. Au reușit deocamdată să descopere un electrolit în stare solidă care se bazează mai puțin pe litiu, în urma unui proces care a redus numărul de combinații chimice posibile de la 32 de milioane la doar 20 de modele potențiale, mai arată Business Insider.