Jumătate dintre adulții americani consideră că vehiculele autonome sunt mai periculoase decât vehiculele conduse de oameni, în timp ce aproape două treimi au spus că nu vor cumpăra un vehicule complet autonom, potrivit unui nou sondaj de opinie realizat de Reuters/Ipsos.
În același sondaj, aproximativ 63% dintre respondeți au spus că nu ar plăti mai mult pentru a avea o funcție de conducere autonomă pe vehiculul lor, iar 41% din restul participanților la cercetare au declarat că nu ar plăti mai mult de 2.000 de dolari, scrie News.ro.
Rezultatele sondajului scot în evidență provocările cu care se confruntă producătorii de automobile și camioane, companiile de livrare a mărfurilor, companiile de tehnologie și operatorii de ride sharing, cum sunt Uber Technologies și Lyft. Toate aceste companii investesc în dezvoltarea de vehicule autonome și de harware aferent.
CITEȘTE ȘI BMW anunță, ca păcăleală de 1 aprilie, o nouă invenție făcută la sugestia românilor: ștergătoarele de geamuri lateraleDezvoltatorii de tehnologie fac progrese, dar sondajele sugerează că eforrturile industriei de a mări încrederea publică și cererea sunt rămase în urmă.
Rezultatele sondajului sunt similare cu cele ale unui sondaj realizat de Reuters și Ipsos în 2018 și corespund celor ale sondajelor realizate de Pew Research Center, American Automobile Association și alte firme.
În martie 2028, după dondajul realizat de Reuters și Ipsos, un vehicul Uber care circula cu sistemul autonom pornic, a lovit mortal un pieton în Arizona.
Un număr relativ mic de americani au văzut sau au călătorit cu un vehicul autonom, iar experții consideră că suspiciunea legată de tehnologia necunoscută poate să facă loc acceptării, după ce aceasta va deveni mai cunoscută.
Pentru companiile care investesc în vehicule autonome, neîncrederea publică și reticența de a plăti pentru sisteme de conducere autonomă sunt o problemă tot mai urgentă. Totuși, dezvoltarea pe scară largă a vehiculelor complet autonome este la ani de zile distanță, au spus oficiali ai industriei și analiști.
Divizia Waymo a grupului Alphabet a construit o mică flotă de vehicule van autonome pentru a oferi călătorii clienților din Arizona, iar alte companii au vehicule autonome în circulație pe drumurile publice, pentru teste.
Companiile care lucrează la vehicule autonome încearcă de peste doi ani să determine Congresul SUA să adopte o lege care să aprobe automobilele autonome. Deocamdată, Congresul a blocat proiectele favorabile industriei de profil.
Administrația pentru Siguranța Traficului pe Drumurile Naționale din SUA nu a luat o decizie față de propunerile de a excepta vehiculele autonome de la standardele de siguranță ale vehiculelor convenționale.
Două treimi dintre respondenții în sondaj au spus că vehiculele autonome ar trebui să respecte niște standarde de siguranță mai ridicate decât vehiculele tradiționale conduse de oameni.