Primăria Capitalei ar putea delimita traficul auto de cei aproape 22 de kilometri ai liniei de tramvaie 1 și 10, urmând să investească peste 6 milioane de lei în montarea unui gard de oțel, după modelul liniilor tramvaielor 41 și 21, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB) de săptămâna viitoare.
„Circulația tramvaielor pe traseul liniei 1/10 este îngreunată de cea a autovehiculelor care pătrund pe ampriza liniei de tramvai, neputându-se asigura o frecvență de circulație constantă, conform graficelor stabilite. Aplicarea acestui tip de reglementare a circulației rutiere contribuie la creșterea vitezei de exploatare a tramvaielor și o frecvență mai bună de circulație a acestora, ceea ce este în beneficiul cetățenilor”, se arată în expunerea de motive, citată de News.ro.
Astfel, dacă proiectul va fi aprobat în ședința CGMB, municipalitatea va monta un gard din oțel, după modelul liniilor de tramvaie 41 și 21, care să delimiteze linia tramvaielor de traficul auto general, pe un traseu de aproximativ 21,6 kilometri, exceptând intersecțiile, zonele de acces și zona peroanelor.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Mașini spectaculoase, o premieră mondială și câteva concepte, vedetele SIAB 2018Municipalitatea arată că separarea liniei de tramvai de restul traficului duce la creșterea medie a vitezei, precum și la creșterea numărului de călători cu aproape 440 de călători/ oră/ sens pentru linia 1 și de aproximativ 450 de călători/ oră/ sens pentru linia 10, iar venitul suplimentar ar urma să fie de 417.924 de lei pe lună.
„Un alt avantaj va fi acela de diminuare a accidentelor cu terți participanți la trafic și pietoni care nu vor mai avea acces la intersecția cu calea de rulare a tramvaielor, decât prin locuri prestabilite”, se mai arată în proiect.
Investiția este estimată la 6,28 de milioane de lei.