Alstom construiește un depou nou în centrul Bucureștiului

Alstom construiește un depou nou în centrul Bucureștiului
scris 8 iun 2023

Grupul multinațional Alstom construiește un depou nou în centrul Bucureștiului, în care va asigura mentenanța trenurilor ARF, a declarat pentru News.ro Gian Luca Erbacci, președintele Alstom pentru Europa. Prima etapă a investiției va fi gata la începutul anului viitor. Valoarea investiției nu a fost dezvăluită.

Compania Alstom este prezentă în România din anul 1994, iar în prezent are peste 1.200 de angajați în București, Cluj-Napoca și Brașov. În ceea ce privește proiectele companiei în România, Alstom va furniza trenurile și sistemul modern de semnalizare pentru Magistrala 5 de metrou. Totodată, compania asigură de aproape 20 de ani mentenanța flotei metroului bucureștean. În plus, compania are în execuție numeroase proiecte de reabilitare feroviară pentru CFR.

Urmărește-ne și pe Google News
Firmele străine - condiții noi la marile licitații, de peste 5 milioane euro, precum cele din infrastructura de transport CITEȘTE ȘI Firmele străine - condiții noi la marile licitații, de peste 5 milioane euro, precum cele din infrastructura de transport
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”Trebuie să asigurăm mentenanța trenurilor de călători. De asemenea, construim metrourile ce vor fi livrate din toamnă companiei Metrorex (pentru Magistrala 5, n.r.). Pentru a asigura mentenanța trenurilor pe care le vom livra către ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară, n.r.) – 37 de trenuri, investim într-un depou nou care va fi în centrul Bucureștiului”, a declarat pentru News.ro Gian Luca Erbacci, președintele pe Europa al Alstom.

Acesta a participat zilele acestea la Congresul mondial de transport urban UITP de la Barcelona.

În ceea ce privește terenul pe care se va afla depoul, acesta va fi fie închiriat, fie achiziționat.

”Va fi o investiție a Alstom. Vom mai face angajări, iar numărul angajaților noștri din România va continua să crească. Prima parte (a investiției, n.r.) va fi gata la începutul anului viitor. Dar structura completă va fi finalizată integral în 2025, când vom livra producția în serie. Dar trenurile sunt acum deja în construcție”, a spus acesta.

În ceea ce privește contractul cu Alstom pentru 37 de trenuri noi, acesta a fost semnat în două etape, prima în martie 2022 când au fost achiziționate 20 de rame, iar în toamna anului trecut la activarea extensiei de suplimentare cu încă 17 rame, tot InterRegio. Primele unități din comanda totală de 37 de trenuri sunt în producție la fabrica din Polonia.

Reprezentantul companiei a vorbit și despre proiectul metroului din Cluj-Napoca. Alstom a semnat pe 25 mai un contract cu Primăria Cluj-Napoca pentru construirea liniei 1 de metrou din acest oraș, în cadrul unui consorțiu cu companiile de construcții civile Gulermak și Arcada. Valoarea totală a acestui proiect la cheie, de ultimă generație, se ridică la peste 1,8 miliarde de euro, iar partea Alstom este în valoare de aproximativ 400 de milioane de euro.

”Împreună cu partenerii noștri, Gulermak și Arcada, vom construi toată infrastructura necesară. Licitația pentru trenurile din Cluj va fi lansată ulterior. După cum știți, partea cea mai dificilă în cadrul unui proiect de metrou este cea legată de infrastructură, trenurile au timp să sosească”, a mai spus Gian Luca Erbacci.

După finalizare, metroul din Cluj-Napoca va fi prima linie de metrou complet automatizată din România.

Președintele Alstom Europa precizează că România este și țara sa, deoarece ”suntem toți români”.

”Suntem mândri să fim români de atâtea decenii și să servim statul român. Iubesc România!”, a adăugat el.

Teste EuroNCAP: Sistemele de asistență de pe Renault Austral și Nissan Ariya le-au depășit pe cele din Tesla și Volvo CITEȘTE ȘI Teste EuroNCAP: Sistemele de asistență de pe Renault Austral și Nissan Ariya le-au depășit pe cele din Tesla și Volvo

Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai mari proiecte „la cheie” din Europa, acoperind un portofoliu solid de soluții de semnalizare și de infrastructură. Compania Alstom va avea următoarele responsabilități în proiect: integrarea sistemului, soluțiile de semnalizări, telecomunicații și electroalimentare, construirea căii de rulare, instalarea porților de siguranță de pe peroane, centrul de control și siguranță a traficului, precum și implementarea în întregul sistem a unei soluții de securitate cibernetică de eficiență dovedită. Alstom va implementa o soluție de control al trenurilor bazat pe comunicații (CBTC) care să susțină cel mai înalt grad de automatizare, gradul 4 (GoA4), pentru prima dată în România. Pentru aceasta, compania va folosi soluția de semnalizare CBTC de mare capacitate Urbalis, care se regăsește în multe alte proiecte de metrou.

Alstom va furniza 13 trenuri noi Metropolis pentru Magistrala 5 de metrou, printr-un contract de peste 100 de milioane de euro, cu opțiunea de livrare în viitor a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului.

La nivel mondial, Alstom este un grup prezent în 63 de țări, are peste 80.000 de angajați reunind 175 de naționalități și are ca principal obiectiv global un viitor cu emisii reduse de carbon. În acest scop, compania dezvoltă soluții de transport sustenabil, de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, până la sisteme la cheie, servicii de mentenanță, infrastructură, semnalizări și mobilitate digitală.

viewscnt
Afla mai multe despre
alstom
depou