Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) va realiza în următorii șase ani lucrări de construcții la Aeroportul Otopeni, atât în interiorul terminalului cât și în afara lui.
"Următorii 6 ani vor fi 6 ani de construcții atât în terminal cât și în afara lui. Vom ataca subiecte cum ar fi platformele, pistele de decolare, zonele de parcare pentru avioane, dar și în afara terminalului, în partea de landside cum o numim noi, vom avea multe investiții în partea de parcări, atât pentru sosiri, plecări. Noi așteptăm să vină și metrou. E adevărat că nu este investiția noastră. Va fi un mare impact asupra aeroportului. Vom interveni în partea de arhitectură interioară a prezentului terminal, unde vom reface absolut tot ceea ce este vechi, ca să spunem așa, vom da o arhitectură modernă, dar împreună cu asta vom reface și instalații, ventilație și alte tipuri de lucrări. Zona de check-in, care are de asemenea impact important pentru pasagerii noștri, este și ea în reabilitare în acest moment. Vom avea două zone de check-in, plecări vechi se numesc ele, care vor fi făcute la nivelul anilor 2022 din punct vedere tehnologie, din punct de vedere impact pentru pasageri și vom crește în acest fel capacitatea de prelucrare a pasagerilor și bagajelor dânșilor", a spus Sorin Radu Păun, la Conferință internațională de infrastructură și tehnologie aeroportuară, organizată de Compania Națională Aeroporturi București.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Se schimbă și modul de a face check-in
Potrivit acestuia, se are în vedere creșterea cu 30-40% a acestei capacități, pentru că nu se va umbla la toate zonele de check-in care sunt patru în total. Celelalte două urmează să intre mai târziu într-un alt plan de modernizare, scrie Adevarul.
Întrebat de jurnaliști ce presupune procesul de modernizare, el a explicat că se schimbă toate benzile, se schimbă modul de a face check-in-ul.
"Timpul de așteptare se va reduce proporțional cu capacitatea, dar așa până la urmă, o dată cu timpul va crește traficul de pasageri în următorii 3 ani. Deci efortul nostru practic va fi orientat în principal spre a face fața acestei creșteri", a afirmat Sorin Radu Păun.
În ceea ce privește estimarea pentru numărul de pasageri din acest an, directorul CNAB se așteaptă la o revenire la vârful istoric înregistrat 2019, de aproximativ 15 milioane de pasageri.
În vară încep lucrările la cea de-a doua pistă
De asemenea, el a explicat că în prezent se lucrează pe o singură pistă la Aeroportul Internațional Henri Coandă, iar în vară ar urma să se facă lucrări la cealaltă pistă.
"Faptul că se lucrează pe o singură pistă se întâmplă acum și nimeni nu-și dă seama, practic dintre pasageri, de acest lucru, e un fapt bun. Avem un grup de coordonare cu colegii de la Romatsa, cu care schimbăm mereu informații și facem calcule să fie fluide. Vom opri cele trei luni pista numărul 2 pentru a termina repede acolo lucrările, astfel încât după aceea, când vom începe celelalte lucrări, pista 2 să fie liberă și să poată prelua absolut orice fel de trafic, dar nu pistele sunt punctul nostru slab. Ci aș spune că mai degrabă avem partea de parcare pentru avioane, partea de punți de îmbarcare, unde și aici veți vedea mai departe în acest simpozion noi vom schimba toate aceste punți de îmbarcare. Majoritatea punților vor fi reparate, deci reparații capitale, vor arăta ca noi. Vom lua trei punți de marcare noi pentru avioane mari, care să poată să vină la noi lejer. Acum avem un singur loc unde pot veni, ceea ce nu este cel mai bun și este vechi și sunt oarecum niște provocări acolo. Deci și din acest punct de vedere confortul pasagerului se va îmbunătăți foarte mult. Noi chiar acum urmează în luna mai să inaugurăm încă patru poziții de parcare. Colaborăm cu firme din IT pentru a începe digitalizarea operațiunilor din aeroport, astfel încât lucrurile să devină cât mai ușor de controlat și de dezvoltat", a spus Sorin Radu Păun.
Referitor la noul terminal, el a declarat că din punctul său de vedere lucările au început pentru că există o firmă cu care se lucrează și care va reface studiul de fezabilitate.
Pentru terminalul vechi costurile se ridică la 2,5 miliarde de lei, sumă care va fi suportată în bună măsură de companie. În ceea ce privește noul terminal se fac studii inclusiv despre care este cea mai bună metodă de finanțare.
CITEȘTE ȘI Lupta pentru piața SUV-urilor electrice din China se intensifică Și Aeroportul Băneasa devine atractiv
Sorin Radu Păun a vorbit și despre Aeroportul Băneasa precizând că începe să devină atractiv și că sunt din ce în ce mai multe companii care vor să meargă acolo. Tarifele pentru acest aeroport au ajuns la nivelul celor de pe Otopeni. Deși este un aeroport mic va putea ajunge la un milion de pasageri, fapt care va ajuta la derularea lucrărilor de la Otopeni.
Potrivit directorului CNAB, lucrările la actual terminal al Aeroportului Otopeni se vor încheia în aproximativ 3 ani. Noul terminal va fi unul modular, iar primul modul al acestuia ar putea fi gata în 2029. După ce va fi gata acesta va dubla capacitatea aeroportului. Sorin Radu Păun a declarat că estimările făcute la nivel mondial arată că acest aeroport ar putea avea 25 de milioane de pasageri în 2030.