ADN de rață găsit în ambele motoare ale avionului Jeju Air care s-a prăbușit, potrivit unui raport

ADN de rață găsit în ambele motoare ale avionului Jeju Air care s-a prăbușit, potrivit unui raport
scris luni, 11:19

Ambele motoare ale avionului Jeju Air care s-a prăbușit luna trecută conțineau resturi de rață, potrivit unui raport preliminar prezentat luni. Autoritățile încearcă în continuare să stabilească ce a provocat cel mai devastator dezastru aerian de pe teritoriul Coreei de Sud, relatează Reuters.

Raportul de șase pagini publicat de autoritățile sud-coreene la o lună după prăbușire a precizat că ambele motoare ale avionului Boeing conțineau ADN de la rațe Baikal, un tip de rață migratoare care zboară spre Coreea de Sud iarna în stoluri uriașe, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Românii de la Dumagas Transport investesc în Italia alături de un nume sonor CITEȘTE ȘI FOTO Românii de la Dumagas Transport investesc în Italia alături de un nume sonor

Raportul nu a furnizat însă nicio concluzie inițială cu privire la cauzele care ar fi putut determina aterizarea avionului fără ca trenul de aterizare să fie deschis și la motivul pentru care înregistratoarele de date de zbor au încetat să înregistreze în ultimele patru minute ale zborului.

La 29 decembrie, avionul Jeju Air, care venea de la Bangkok, a depășit pista aeroportului Muan în timp ce efectua o aterizare de urgență pe burtă și s-a izbit de un zid. Toți cei 181 de pasageri și membri ai echipajului aflați la bord au murit, cu excepția a două persoane.

"După impactul cu zidul, au avut loc un incendiu și o explozie parțială. Ambele motoare au fost îngropate în movila de pământ a terasamentului, iar fuselajul din față s-a împrăștiat până la 30-200 de metri de zid”, se arată în raport, care oferă câteva imagini noi de la locul accidentului.

Potrivit experților, localizatorul ajută la orientarea unei aeronave care se apropie de pistă, iar structura construită din beton armat și pământ de pe aeroportul Muan, care susține antenele sistemului, a contribuit probabil la numărul mare de decese.

VIDEO Nou anunț despre Aeroportul București-Sud după o perioadă de tăcere. Unde s-a ajuns și când va fi gata CITEȘTE ȘI VIDEO Nou anunț despre Aeroportul București-Sud după o perioadă de tăcere. Unde s-a ajuns și când va fi gata

În cadrul anchetei se vor demonta motoarele, se vor examina în profunzime componentele, se vor analiza datele din timpul zborului și datele de control al traficului aerian și se vor investiga terasamentul, localizatoarele și dovezile de lovire a păsărilor, se arată în raport cu privire la următorii pași.

„Aceste activități de investigație extinse vizează determinarea cauzei exacte a accidentului”, a precizat acesta.

Raportul a evidențiat o mare parte din concluziile inițiale ale anchetatorilor sud-coreeni, care au fost împărtășite sâmbătă cu familiile victimelor, inclusiv faptul că piloții au observat un stol de păsări la apropierea finală a avionului.

Momentul exact în care piloții au raportat impactul cu o pasăre rămâne neconfirmat, se arată în raportul accidentului, dar aeronava "a emis un mesaj de alertă privind un impact cu o pasăre în timpul unei manevre de întoarcere".

Raportul nu precizează motivul pentru care înregistratorul de voce din cabina de pilotaj (CVR) și înregistratorul de date de zbor (FDR) au încetat să înregistreze simultan chiar înainte ca piloții să declare urgența.

Bolt reconfirmă - se extinde în România CITEȘTE ȘI Bolt reconfirmă - se extinde în România

Avionul se afla la o altitudine de 498 de picioare (152 de metri) și zbura cu 161 de noduri (298 km/h) la aproximativ 1,1 mile marine (2 km sau 1,3 mile) de pistă în momentul în care înregistratoarele de zbor au încetat să înregistreze, se arată în raport.

Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI), o agenție a ONU, solicită investigatorilor accidentelor să elaboreze un raport preliminar în termen de 30 de zile de la accident și încurajează publicarea unui raport final în termen de 12 luni.

Comisia de investigare a accidentelor aviatice și feroviare din Coreea de Sud a împărtășit raportul său cu OACI, Thailanda, Statele Unite și Franța, care sunt statele de origine ale producătorilor de avioane și motoare, a declarat luni un oficial.

viewscnt
Afla mai multe despre
rață
jeju air