Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Metrorex SA au semnat contractul de finanțare nr. 82 aferent proiectului ”Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6 1 Mai – Otopeni)”. Valoarea proiectului depășește 6,3 miliarde de lei, valoarea totală eligibilă fiind de 2.776.820.282.
”Proiectul Magistrala 6 va asigura legătura rețelei de metrou a Municipiului București cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni. Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km și va cuprinde 12 stații. Obiectivul contractului de finanțare îl reprezintă acordarea finanțării nerambursabile de către AM POIM pentru implementarea proiectului, în confomitate cu legislația europeană și națională aplicabile acestuia”, a transmis Metrorex.
Sursa citată a precizat că valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 6.333.594.004,58 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 2.776.820.282, scrie News.ro
Finanțarea nerambursabilă este de 2.360.297.239,70 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare, valoare echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.
Conform Contractului de Finanțare, perioada de implementare a proiectului se finalizează la data de 15.11.2026.
Metrorex a precizat și obiectivele specifice ce vor fi atinse prin punerea în funcțiune a Magistralei 6 de metrou:”Facilitarea legăturii dintre Municipiul București și Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni, dar și extinderea rețelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 14,2 km și un număr de 12 stații. Îmbunătățirea confortului călătorilor și a eficacității traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit”.
De asemenea, se are în vedere creșterea eficienței transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran; reducerea poluării (gaze de eșapament, zgomot, vibrații) prin degrevarea transportului de suprafață atât public, cât și privat cu implicații importante asupra îmbunătățirii calității vieții din punct de vedere al condițiilor de mediu; creșterea atractivității transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecință, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanți și întreținere, reducerea timpului de deplasare etc.
Proiectul este cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.