Transportatorul aerian național Tarom estimează pierderi de 171,37 milioane lei în cursul anului trecut, la venituri totale de 1,51 miliarde lei, potrivit bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2019. Ultimul an în care compania aeriană a înregistrat profit a fost 2007.
În 2018, Tarom a avut pierderi de 182,77 milioane lei și venituri totale de 1,38 miliarde lei, potrivit datelor raportate Ministerului de Finanțe, relatează News.ro.
Cheltuielile totale au fost aprobate la nivelul de 1,68 miliarde lei.
Compania de stat și-a bugetat cheltuieli cu investițiile de 216,06 milioane lei.
CITEȘTE ȘI De astăzi: Crește substanțial punctul de amendă, cresc indemnizațiile demnitarilor, sporul pentru bugetari nu mai e plafonat. Aleșii locali pot cere pensii specialeTarom are peste 1.900 de angajați. Câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială a fost stabilit la 7.835 lei.
Plățile restante sunt de 108,03 milioane lei, dar compania de stat are de încasat creanțe restante de 2 milioane lei.
Tarom a transportat în 2018 circa 2,9 milioane de pasageri, cei mai mulți pasageri din ultimul deceniu.
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a anunțat recent că managementul companiei Tarom a semnat contractul de leasing pentru achiziția a nouă avioane noi - ATR 72-600, cu 72 de locuri, care vor fi folosite pentru zboruri regionale (interne și externe) și vor înlocui ATR-urile pe care compania le are în prezent în flotă.
Cu o capacitate de 72 de locuri, aeronavele sunt achiziționate în leasing operațional pe o perioadă de 10 ani.
În prezent, flota de avioane ATR deținută de Tarom are peste 19 ani vechime.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Carlos Ghosn a fugit din Japonia, de sub control judiciar, și s-a refugiat în LibanTarom este în proces de înnoire a întregii flote și primele patru avioane ATR 72-600 vor ajunge cel târziu în prima parte a lunii februarie a anului viitor. Restul aeronavelor vor fi primite pe parcursul anului 2020. Contractul de închiriere este semnat pe o perioadă de 10 ani. Noile ATR-uri nu vor genera costuri suplimentare de operare, dar au o capacitate de transport crescută.
Compania a fost înființată în 1954.