Aquila își propune dublarea EBITDA până în 2026

Aquila își propune dublarea EBITDA până în 2026
scris 9 mai 2023

Aquila, jucător în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, a încheiat primul trimestru din 2023 cu o creștere a veniturilor de 20% față de perioada similară a anului trecut.

Profitul companiei a înregistrat un avans de 122% ca urmare a creșterii segmentului de afaceri distribuție, ajungând la 27 de milioane de lei în primul trimestru al anului 2023. Rezultatul obținut vine în contextul unei creșteri organice a afacerilor, susținute de strategia asumată a companiei de a se concentra pe canalele cu cel mai mare potențial de creștere și de a optimiza mixul de produse vândute.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Centrul european pentru securitate cibernetică, prima agenție UE cu sediul în România, inaugurat oficial CITEȘTE ȘI FOTO Centrul european pentru securitate cibernetică, prima agenție UE cu sediul în România, inaugurat oficial

„Aquila continuă consolidarea poziției în piața din România și Republica Moldova prin creștere organică, cu accent pe segmentul de distribuție. Ne dezvoltăm în direcțiile asumate și am făcut pași importanți la începutul acestui an pentru îmbunătățirea marjelor și noi parteneriate, acțiuni care s-au reflectat în rezultatele obținute. Continuăm, de asemenea, dezvoltarea portofoliului de clienți și extinderea operațiunilor logistice disponibile”, a spus Cătălin Vasile, CEO Aquila.

Veniturile au crescut cu aproximativ 93 milioane lei (+20%), de la 469 milioane lei în primele trei luni din 2022 la 562 milioane lei în același interval din 2023, în timp ce marja brută din vânzarea mărfurilor a crescut cu aproximativ 26 milioane lei, (+1,4 pp), până la 22,3%.

În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au susținut rezultatele companiei, înregistrând creșteri de 20% pe segmentul distribuție, 13% pe segmentul logistică și 7% pe segmentul transport.


Evoluția veniturilor din segmentul distribuție a fost determinată de creșterea organică în toate cele trei canale de vânzare: tradițional (+37%), HoReCa (+31%)și benzinării și magazine de proximitate cu (+23%). Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena și La Masă, au avut un avans de 45% în primul trimestru al anului, până la 18,7 milioane lei.

Portofoliul Aquila este alcătuit din aproximativ 10.000 de produse, dintre care peste 1.000 au fost lansate anul trecut.

EBITDA a crescut cu 13 milioane lei în primul trimestru din 2023 față de perioada similară din 2022, ajungând la peste 40 milioane lei, o creștere de 48%.

Compania își propune dublarea EBITDA până în 2026, cu referință 2021, prin dezvoltarea afacerii și M&A, prin achiziții de companii care dețin în portofoliu branduri proprii sau sunt distribuitorii unor branduri cu notorietate.

În ceea ce privește sustenabilitatea, pilon al strategiei companiei, Aquila și-a propus ca țintă, de asemenea, reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, având ca referință anul 2021, prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operațiunilor logistice, cursuri de conducere defensivă pentru angajați, precum și utilizarea surselor alternative de energie.

Aquila vinde produse de larg consum în peste 67.000 de puncte de desfacere prin toate canalele de comerț cu amănuntul al bunurilor de larg consum, care acoperă peste 90% din piață.

Compania a fost înființată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile. 

viewscnt
Afla mai multe despre
aquila
bunuri de larg consum