Cel mai mic preț al uleiului de floarea soarelui, înregistrat în luna martie, a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce cel mai mare preț înregistrat a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Prețurilor, instrument gestionat de către Consiliul Concurenței. Astfel, prețul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie anului 2022 este de 9,179 lei.
Prețul mediu, care are la bază datele încărcate de principalii retaileri în platforma Monitorul Prețurilor și anume Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi și Selgros, a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la prețul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket, dintre care enumerăm: Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surâsul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulvex, dar și mărcile proprii ale fiecărui retailer.
Datele arată că în perioada ianuarie 2022 – 29 martie 2022, au fost înregistrate următoarele valori ale prețului mediu lunar pentru produsul ulei de floarea soarelui la sticla de 1 litru:
Denumire produs alimentar | Sortiment | U.M. | ian.22 | feb.22 | mar.22 |
Ulei | Floarea Soarelui | 1L | 8,446 | 8,767 | 9,179 |
Astfel, se poate observa că în ultimile 3 luni, mai exact în perioada ianuarie 2022 – martie 2022, a fost înregistrată o creștere a prețului mediu pentru ulei de floarea soarelui 1 litru, de 8,68%.
Dacă ne raportăm la creșterea procentuală de la lună la lună, din intervalul ianuarie 2022 – martie 2022, se observă o creștere de 3,80% dacă comparăm luna ianuarie 2022 cu luna februarie 2022 și o creștere procentuală de 4,70%, dacă comparăm luna februarie 2022 cu luna martie 2022.
Aceste creșteri de prețuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina și a sancțiunilor impuse Rusiei, precum și a apropierii sărbătorilor pascale, perioada în care tendința de achiziționare a produselor alimentare este în creștere.
Consiliul Concurenței monitorizează cu atenție piața produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situație și să crească prețurile nejustificat.
“Recomandăm consumatorilor utilizarea aplicației Monitorul Prețurilor pentru a se informa asupra prețurilor la produsele alimentare. O simplă căutare pe această aplicație, va genera cele mai bune opțiuni din punct de vedere al prețurilor pentru toate alimentele, inclusiv pentru toate mărcile de ulei de floarea soarelui. În acest fel, consumatorii nu vor cumpăra produsele cele mai scumpe și se pot orienta spre magazinele cu prețuri mai bune”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.