Vânzările de vin alb reprezintă 60% din piața autohtonă, dublu față de cele de vin roșu (30%), iar jumătate dintre români plătesc între 15 și 25 de lei pentru un litru de vin.
O mie de producători de vin cu peste 2.000 de branduri ajung să vândă abia cât 5% din volumul pieței de bere, dar cu circa 30% din valoarea acesteia. Cel mai recent studiu local, Nielsen Wine Consumers' Insights, arată că 22% din totalul vânzărilor de vin în retail sunt la sticla de plastic, așadar în segmentul economy. Majoritatea respondenților a declarat că aleg un vin mai scump mai ales în ocazii legate de business, în care ies cu colegii sau clienții.
Cei mai mulți consumatori de vin sunt bărbații cu vârsta de peste 35 de ani, cu venituri peste medie. Conform studiului, acesta este segmentul ce tinde să aibă o pondere mai mare în rândul celor numiți "heavy wine consumers", cei care beau vin de mai mult de zece ori pe lună, scrie Agerpres.
În România se consumă 20 de litri/capita pe an, în timp ce în Franța, țară în top 3 în privința consumului de vin per capita, consumul este mai mult decât dublu.