Elit Cugir, unul dintre cei mai mari producători de mezeluri din România, a reușit să salveze anul 2020 și să nu înregistreze pierderi, la vânzări similare celor din 2019. Compania deținută de grupul american Smithfield se așteaptă ca statul să sprijine într-o măsură mai mare sectoarele economice afectate de COVID și să promoveze produsele românești.
“Industria noastră a fost și este puternic încercată, într-un context de amenințare epidemiologică permanentă a factorului uman, atât în zona de producție, cât și în cea de distribuție și vânzare. În ceea ce privește Elit, compania a fost afectată de această pandemie, dar prin măsurile implementate pe toate nivele de producție am reușit să gestionăm situația astfel încât să salvăm anul 2020 și să nu înregistrăm pierderi. Echipa de vânzări s-a mobilizat fantastic astfel încât reușim să închidem anul 2020 cu un nivel al vânzărilor similar anului 2019”, a declarat pentru Profit.ro Voicu Vușcan, administratorul Elit.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe categorii, Elit a avut scăderi în ceea ce privește produsele destinate HoReCa, compensate de restul canalelor de distribuție.
Compania a livrat toate comenzile primite, chiar și în perioada de lockdown, a început să vândă și online și a făcut schimbări în ceea ce privește ambalarea, astfel încât produsele să poată fi luate mai rapid de pe rafturi: a crescut numărul de produse ambalate, la gramaje mai mici, în detrimentul produselor vrac.
“Cea mai mare provocare cu care ne-am confruntat și ne confruntăm este siguranța angajaților, pentru că activăm într-un domeniu în care nu se poate lucra de acasă și este necesară prezența zilnică la locul de muncă a peste 90% din angajați”, spune Vușcan.
Potrivit acestuia, rezultatele companiei s-au meținut anul trecut, în ceea ce privește cifra de afaceri și profitul, pe trendul de creștere înregistrat în ultimii ani, iar pentru 2021 (și el atipic, din cauza restricțiilor, care influențează HoReCa și economia în general) depind de cum va evolua puterea de cumpărare a consumatorilor.
CITEȘTE ȘI Agroland, cea mai extinsă rețea de magazine agricole românești, intră pe bursă ca o companie cu o valoare de peste 200 milioane leiElit și-ar dori o susținere mai eficientă a statului pentru sectoarele economice afectate de pandemie și un sprijin substanțial pentru produsele românești în general, indiferent dacă le realizează investitorii români sau cei străini.
În 2019, conform celor mai recente date, Elit Cugir a avut o cifră de afaceri de 495,1 milioane lei (104,3 milioane euro), în creștere cu aproape 20% față de 2018, și un profit de 25,6 milioane lei.
După doi ani de reorganizare, Elit a ieșit din insolvență în 2017, tot atunci fiind preluat de grupul Smithfield de la omul de afaceri Dorin Mateiu.
Compania are fabrici la Cugir, Alba Iulia, București și Arad, precum și o rețea de distribuție și magazine proprii. Printre produsele companiei se numără salamuri, parizer, cârnați, crenvurști, specialități, mici și afumături.