Fermele și abatoarele Smithfield din România au reușit în 2023 să înregistreze un record al cifrei de afaceri. Compania a intrat pe profit, după trei ani de pierderi cauzate de gripa porcină africană.
Smithfield România, din Timișoara, a raportat afaceri de peste 1,4 miliarde de lei, cu 9% mai mari decât în anul precedent, arată datele termene.ro.
Cifra de afaceri de anul trecut este cea mai mare din istoria societății. În ultimii trei ani, cifra de afaceri a fost cuprinsă între 1,2 și 1,3 miliarde de lei.
În 2019 a trecut pentru prima dată peste pragul de un miliard de lei, cu un bilanț de 1,24 miliarde de lei.
„Suntem cel mai mare producător de animale din România”
„Istoria Smithfield în România începe să fie scrisă încă din 2004. În acel an, s-a demarat investirea a 600 milioane USD atât în capacitățile de creștere a animalelor la cele mai înalte standarde din domeniu, cât și în abatorul tehnologizat”, spun reprezentanții companiei, care se prezintă drept „cel mai mare producător de animale din România”.
Smithfield a intrat în România în 2004, când a achiziționat combinatul de porci Comtim din județul Timiș.
CITEȘTE ȘI Afine și zmeură românești - exportate la magazinele Lidl din Ungaria și PoloniaGrupul de firme Smithfield România era alcătuit din Smithfield Ferme, compania care opera fermele de porci, și Smithfield Prod, care deținea abatorul și furniza produsele din carne de porc pe piața internă și, ulterior, la export.
Smithfield România s-a reorganizat administrativ în 2016, ulterior integrând companiile componente ale grupului în trei divizii distincte: Divizia Ferme (Creșterea porcilor și FNC), Divizia Carne Proaspătă (Producția de carne proaspătă) și Divizia Mezeluri (Elit Cugir și Maier Com).
CITEȘTE ȘI Emiratele Arabe Unite se pregătesc să primească și mai mulți milionari, pe măsură ce bogații abandonează Regatul UnitFermele Smithfield din România produc peste un milion de suine pe an.
Profitul
Smithfield România SRL a înregistrat în 2023 un profit de 88,6 milioane de lei. Profitul a fost în creștere cu 2906% față de anul precedent. În 2022, compania a raportat pierderi de 3 milioane de lei. Astfel, diferența a fost de aproape 92 de milioane de lei între profitul din 2022 și profitul din 2023.
Profitul înregistrat în 2023 vine după trei ani de pierderi cauzate în principal de gripa porcină africană, care a afectat teritoriul României din 2017, fără ca autoritățile să reușească să o elimine. Între 2020 și 2022, compania a acumulat pierderi de 140 de milioane de lei. Smithfield a avut profit de-abia în 2019, atunci raportând un plus de 53 de milioane de lei. Cel mai mare profit raportat a fost atins în anul 2017, când a fost de 172 de milioane de lei.
Numărul mediu al angajaților Smithfield România în anul 2023 a fost de 2.434 de persoane, cu 3% mai puțin față de 2022.
CITEȘTE ȘI Efectivul de animale și păsări al României a scăzut. Pe ce loc suntem în UEÎn 2015, compania americană Smithfield România a fost preluată de grupul chinez de companii WH Group, ca parte a achiziției globale a Smithfield Foods de către compania chineză.
În 2018, Smithfield România a achiziționat producătorul local de mezeluri Elit Cugir și grupul Maier Com din Arad.