Horia Cardoș, proprietarul Agroland, rețeaua de magazine dedicate fermierilor, vrea să ajungă în acest an la afaceri de cel puțin 120 de milioane de lei (aproape 27 de milioane de euro), cu 20% mai mari față de 2015, și să extindă rețeaua la 280 de unități.
În 2015, compania a înregistrat cea mai mică rată de creștere din ultimii 15 ani (15% față de 20%-25% cât atingea în anii anteriori), ajungând la afaceri de peste 100 de milioane de lei (22,5 milioane de euro). Pentru acest an, antreprenorul din Timișoara vrea însă un plus de cel puțin 20 de procente.
”Este un obiectiv realist, având în vedere că, în ultimii ani, creșterile atinse au fost de 25%. În 2015, am deschis divizia Agroland Piese, un nou concept de magazin în care se comercializează piese de schimb, accesorii și consumabile pentru agricultură, așadar creșterea în 2016 o punem atât pe seama acestei divizii cât și pe deschiderea de noi magazine în proiectul Agroland 1.000, cu 1.000 de produse listate la raft”, a declarat Horia Cardoș.
Agroland a încheiat anul trecut cu 250 de magazine, dintre care 40 proprii. Pentru anul în curs, antreprenorul din Timișoara estimează că va mai deschide încă 30 de magazine, dintre care 10 magazine proprii, ducând rețeaua companiei la 280 de unități.
CITEȘTE ȘI Agricola Internațional scoate la vânzare acțiuni proprii în valoare de 2 mil. euro deținute prin intermediul SalbacÎn octombrie 2015, a fost deschis în județul Timiș primul magazin Agroland Piese, iar până la sfârșitul anului, antreprenorul speră să ajungă la cel puțin 30 de magazine de acest tip, atât proprii cât și în franciză. Rețeaua de magazine Agroland este prezentă în majoritatea orașelor din România, cu excepția celor din Ardeal, piață pe care Horia Cardoș vrea să o atace în acest an, cu primele magazine Agroland Piese.
„Acum 18 ani, când am pornit business-ul Agroland, nici prin gând nu-mi trecea că într-o zi ne vom extinde și în această zonă, a pieselor și accesoriilor agricole, însă tot la cerința fermierilor am avansat și acest proiect unde se regăsesc produse de la mărci de renume precum: John Deere, Claas, Fendt, Case, New Holland, Same, Deutz-Fahr. Preconizăm că, în 2016, divizia o să aducă 5% creștere la cifra de afaceri anuală, iar până în 2018 estimăm o creștere de 20%”, spune Cardoș.
Investițiile totale pentru acest an se ridică la 0,7 milioane de euro, dintre care 0,4 milioane de euro în deschiderea Agroand Mega, o unitate cu o suprafață de 500 de metri pătrați și 10.000 de produse la raft, care va fi deschisă lângă Craiova în luna aprilie a acestui an. Restul de 0,3 milioane de euro îi va aloca deschiderii de magazine Agroland Piese și extinderii suprafeței de vânzare pentru alte unități.
Pariurile lui Horia Cardoș nu se opresc aici. La începutul anului trecut, compania a lansat un program prin care și-a propus să dezvolte o rețea de crescători de păsări în sistem neindustrial, dar cu respectarea unor condiții stricte legate de suprafața halei, spațiul verde din jurul acesteia sau densitatea mai redusă a puilor într-o hală. Antreprenorul miza atunci pe o sută de fermieri și pe circa 350.000 de pui sacrificați în primul an.
”Pentru Puiul Rustic suntem încă în discuții cu fermierii pentru extinderea numărului de ferme, aici este cea mai grea luptă, pentru că avem nevoie de continuitate. Va fi provocarea noastră în 2016”, spune antreprenorul.
În cadrul Agroland lucrează 350 de persoane.