Compania românească Faunus Plant, unul din cei mai importanți jucători de pe piața locală de remedii naturiste, estimează în acest an o cifră de afaceri de 500.000 euro, o creștere de peste 50% față de anul trecut.
Compania, cu sediul în județul Bihor, are în portofoliu circa 100 de produse (ceaiuri, tincturi, unguente, siropuri etc), fabricate exclusiv din plante, care sunt distribuite către 1.100 de parteneri din țară. Cele mai vândute produse sunt ceaiurile și tincturile, un procent de circa 40% din venituri fiind generat de clienții magazinului online al companiei. Bugetul mediu alocat de clienți la o achiziție este de 100 de lei.
”Estimăm că vânzările magazinului online se vor majora în acest an cu 50%, în contextul în care pandemia a determinat mulți dintre clienții noștri - chiar și din segmentul adulți seniori (peste 60 de ani) - să achiziționeze produse în acest mod. Preferința pentru cumpărături online a fost din ce în ce mai vizibilă în ultimii cinci ani, însă s-a accelerat în 2020”, declară Flaviu Matei, director general Faunus Plant.
Faunus Plant este o afacere de familie, fondată de familia Matei la începutul anilor 1990. Flaviu Matei a moștenit pasiunea pentru plante de la tatăl și bunicul lui și a renunțat la o carieră în design grafic pentru a dezvolta business-ul familiei.
Astfel, în 2013, compania a trecut printr-un proces de rebranding care a presupus schimbarea numelui în Faunus Plant, lansarea magazinului online, ajustarea portofoliului de produse, schimbarea unor rețete, precum și a ambalajelor produselor.
În ceea ce privește planurile pentru viitorul apropiat, compania intenționează să majoreze capacitatea de producție, să introducă noi produse în portofoliu și să înceapă exportul în mai multe țări din Europa.
”Deoarece consumatorul este din ce în ce mai comod și caută produse cât mai simplu de administrat, am decis să dezvoltăm producția de capsule din plante. De asemenea, căutăm un investitor, principalul criteriu de selecție fiind ca el să dispună de know-how în industria de profil. Ne propunem să ajungem în următorii 3-4 ani la 1 milion de euro cifră de afaceri și un număr de 25-30 angajați”, declară Flaviu Matei.