Grupul german din industria chimică Bayer ar putea renunța la marca Monsanto dacă va prelua compania americană și intenționează să discute cu reprezentanți ai organizațiilor de mediu despre posibila tranzacție, a afirmat directorul general al Bayer Werner Baumann, într-un interviu pentru publicația germană Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
“Suntem conștienți de reputația pe care o are Monsanto, dar brandul Bayer are o imagine excelentă la nivel global. Acest lucru trebuie folosit ”, a spus directorul Bayer.
Bayer a transmis recent o ofertă nesolicitată de preluare a companiei americane Monsanto, lider pe piața globală a producătorilor de semințe. Grupul german a oferit aproximativ 62 de miliarde de dolari, sau 122 dolari/acțiune pentru preluarea Monsanto, dar americanii au respins oferta, argumentând că prețul propus este prea mic și au nevoie de mai mult timp pentru negocieri.
Baumann a anunțat că a invitat reprezentanți ai organizațiilor de mediu la discuții despre eventuala tranzacție, în contextul în care există îngrijorări legate de poziția dominată a grupului care ar urma să fie creat. Mai multe organizații susțin că o eventuală fuziune a celor două companii, care ar crea cel mai mare furnizor mondial de semințe modificate genetic și erbicide, ar putea limita opțiunile pentru consumatori și ar facilita extinderea semințelor modificate genetic și a erbicidelor pe bază de glifosfat în Europa, în pofida grupărilor ecologiste care se opun.
CITEȘTE ȘI Profitul net al Monsanto, cel mai mare producător de semințe din lume, a scăzut cu 25% în decembrie-februarieBayer ocupă locul doi la nivel gloabl pe piața erbicidelor, după Syngenta, cu o cotă de piață de 18%. Monsanto este lider pe piața semințelor, cu o cotă de piață de 26%. Achiziționarea Monsanto var permite Bayer să aibă acces la piețele din SUA, America Latină și India.