Agroland: Pentru acest an nu avem bugetate investiții majore, dar vom profita de fiecare oportunitate care va apărea. Noi magazine, se vine și cu ouă lichide

Agroland: Pentru acest an nu avem bugetate investiții majore, dar vom profita de fiecare oportunitate care va apărea. Noi magazine, se vine și cu ouă lichide

Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System

scris 30 mar 2023

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, vizează pentru anul 2023, la nivel consolidat, vânzări nete în valoare de 329,7 milioane de lei, o creștere de 17% față de rezultatul obținut în 2022, și un profit net de 11,1 milioane de lei, o majorare de 237% în comparație cu cel înregistrat în anul precedent.

„După un 2022 plin de provocări pentru compania noastră, ne așteptăm ca 2023 să reprezinte un an de stabilizare. În ciuda creșterii cheltuielilor și a presiunii pe marjele produselor, în 2022 am realizat mai multe investiții la nivelul tuturor liniilor de business, cu scopul de a consolida modelul nostru de afaceri integrat și de a reechilibra structura veniturilor pe parcursul unui an.

Aceste proiecte, incluzând fabricile de furaje din Caransebeș și Ișalnița, creșterea capacității de producție a Avicola Mihăilești, precum și producția de ouă lichide tot la Mihăilești, care au fost operaționalizate în prima parte a anului 2023, vor produce venituri însemnate, ceea ce va avea un impact semnificativ asupra marjelor.

Urmărește-ne și pe Google News

Pentru acest an nu avem bugetate investiții majore, dar, la fel ca în trecut, vom profita de fiecare oportunitate care va apărea, astfel încât să generăm valoare adăugată clienților și investitorilor Agroland. În ceea ce privește veniturile și cheltuielile pentru 2023, estimările noastre sunt prudente și au în vedere atenuarea creșterilor de prețuri, care să ofere o predictibilitate mai mare pe parcursul acestui an”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
VIDEO&FOTO Skoda preia ideea Jogger Sleep Pack și propune Enyaq caravan, cu pat extensibil și birou CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Skoda preia ideea Jogger Sleep Pack și propune Enyaq caravan, cu pat extensibil și birou

Pentru acest an, Agroland Business System vizează dezvoltarea rețelei de magazine Agroland. Astfel, compania are în plan ca pe parcursul acestui an să deschidă patru noi magazine MEGA, care să genereze o creștere a cifrei de afaceri cu 50% în comparație cu cea obținută de acestea în 2022, an în care și-a atins obiectivul de a dubla cifra de afaceri a magazinelor MEGA comparativ cu 2021. De asemenea, compania are în plan să deschidă și alte 10 noi magazine tradiționale Agroland.

În ceea ce privește Agroland Agribusiness, subsidiara Agroland Business System specializată în vânzarea de inputuri agricole, aceasta estimează pentru 2023 vânzări nete în valoare de 81,8 milioane de lei, în creștere cu 29% în comparație cu anul 2022, și un profit net de 3,2 milioane de lei, +36% față de anul anterior.

„Anul trecut a reprezentat pentru noi trecerea la un nivel superior, manifestată prin creșterea organică și diversificarea surselor de venit tradiționale, toate acestea în ciuda unui context dificil, în care am gestionat situații cu care nu ne mai confruntasem până la acel moment.

Pentru 2023, ne propunem menținerea trendului ascendent al rezultatelor noastre, prin dezvoltarea în continuare a liniei de produse proprii, astfel încât să le putem oferi clienților alternative calitative la opțiunile existente deja pe piață pentru a crește gradul de fidelizare.

De asemenea, intenționăm să ne mărim echipele departamentelor de Vânzări și Trading, prin atragerea de profesioniști care să continue dezvoltarea companiei. Rămânem dedicați principiilor noastre de a oferi clienților consultanță pe toate liniile de business, astfel încât să le furnizăm produse de calitate la prețuri competitive”, a afirmat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.

Agroland Business System a înregistrat în 2022 venituri consolidate de 305,1 milioane de lei, o creștere cu 31% față de 2021, și un profit net de 3,3 milioane de lei, o scădere de 62% comparativ cu anul anterior. La nivelul Agroland Agribusiness, veniturile din exploatare s-au ridicat în 2022 la 63,5 milioane de lei, o majorare cu 97%, în timp ce rezultatul net a fost de 2,3 milioane de lei, în creștere cu 4% față de anul 2021.

Portugalia introduce TVA zero la alimentele de bază pentru a combate inflația CITEȘTE ȘI Portugalia introduce TVA zero la alimentele de bază pentru a combate inflația

Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG, având o capitalizare de piață de 102 milioane de lei. De asemenea, acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de 30 milioane de lei.

Agroland Business System este o companie antreprenorială românească, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România. Compania a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de aproximativ 250 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie.

De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG.

Compania activează în acest moment în zona de Sud a țării, respectiv în județele Dolj, Olt, Mehedinți, Argeș, Teleorman, Vâlcea, Gorj, Dâmbovița, Ilfov, Ialomița, Călărași, Tulcea, Brăila și Constanța. Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanții, pesticidele, semințele și combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor.

În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată și în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziționează cereale de la fermieri și le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi. Astfel, Agroland Agribusiness operează ca un furnizor pentru fermieri, atât prin inputurile pe care le comercializează, dar și ca potențial cumpărător al culturilor fermierilor.

Acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 sub simbolul AAB.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
agroland business system
profit