Compania Agro-Chirnogi din Călărași, producător agricol deținut de omul de afaceri libanez El Khalil, a încheiat un acord financiar în valoare de 40 de milioane de lei cu EximBank.
Fondurile sunt destinate asigurării necesarului de lichidități pentru activitatea curentă a companiei și au fost acordate cu garanție de stat emisă în cadrul schemei de ajutor de stat COVID-19, dedicată companiilor mari, care acoperă 90% din finanțare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Agro-Chirnogi activează în domeniul producției și tradingului cu cereale, făcând parte din Grupul de companii Maria care este în Top 3 cele mai mari grupuri de companii de agricultură din România după suprafața de teren pe care o utilizează în producția de cereale (peste 35.000 de hectare) și unul dintre cele mai complexe având în vedere domeniile de activitate.
”Tot acest context economic pe care îl travesăm de la declanșarea pandemiei - care a adus un blocaj al comerțului internațional și o încetinire a activității, cu toate provocările ulterioare - creșterile cotațiilor bursiere ale cerealelor și majorarea prețurilor pentru inputuri, din cauza scumpirii materiilor prime și în special a gazelor naturale - au generat un necesar suplimentar de finanțare pentru toate companiile din agricultură. Odată asigurat capitalul de lucru, putem să implementăm planurile de dezvoltare pentru a face în continuare agricultură performantă, sustenabilă și inovativă”, a spus Karine Khalil, președintele Consiliului de Administrație al Agro-Chirnogi.
Compania a fost înființată în anul 1991, fiind fosta IAS Chirnogi, județul Călărași, iar, din 2002, face parte din grupul de companii Maria, unul dintre cele mai mari din România. Activitatea inițială a companiei a fost producția de cereale (porumb, grâu, soia, lucernă, orz, rapiță), societatea exploatând în prezent peste 10.000 de hectare de teren agricol.
Agro-Chirnogi, împreună cu grupul Maria, dispune în prezent de o capacitate de însilozare remarcabilă de aproximativ 600.000 MT, fapt ce a determinat dezvoltarea activității de comerț cu cereale. Totodată, compania deține și una din cele mai moderne mori din România, cu o linie de făină și una de mălai, produsele sale fiind comercializate sub brandul Măriuța.