Villa Vinèa, producătorul român de vinuri, din județul Mureș, a înregistrat, în primul semestru al anului o cifră de afaceri de 1,3 milioane de lei, cu 45% mai mare decât aceeași perioadă din 2018. Rezultatul s-a datorat atât dezvoltării segmentului de HoReCa, unde, de câțiva ani, Villa Vinèa înregistrează o creștere susținută, și care este responsabil pentru aproximativ 50% din veniturile companiei, cât și activității de pe zona de retail. Aici, tendințele de creștere, în ceea ce privește magazinele de vinuri premium și hypermarketurile, s-au menținut constante.
“Pentru noi, anul acesta a demarat cu vânzarea unor volume mai mari în județele în care eram ndeja prezenți. În paralel, ne-am concentrat pe extinderea zonelor de distribuție, abordând strategic vestul țării și Bucureștiul, acolo unde am avut parte de deschidere și am reușit să încheiem parteneriate puternice”, spune Mircea Matei, director general al Villa Vinèa.
Villa Vinèa preconizează că va încheia anul 2019 cu o cifră de afaceri de 3,6 milioane de lei, cu un milion de lei mai mult față de anul trecut. Un rol important în vânzările din următoarele luni va fi jucat de dezvoltarea distribuției în segmentul HoReCa și a relațiilor cu marile lanțuri de retail și cu magazinele specializate în comercializarea online si offline a vinurilor.
Crama Villa Vinèa a fost fondată în 2004, în Valea Târnavelor, de către Heiner Obberauch, proprietarul Salewa Group, care include branduri precum Oberalp, Salewa Sport, Pomoca, Wild Country etc.
Cu o suprafață de 70 de hectare, pe care sunt cultivate 12 soiuri locale și internaționale de struguri - Fetească Regală, Sauvignon Blanc, Riesling Rihn, Muscat Ottonel, Fetească Albă, Chardonnay, Kerner, Gewurztraminer, Zweigelt, Merlot, Pinot Noir și Fetească Neagră -, compania produce, în prezent, 20 de vinuri, grupate în 4 game: Classic, Premium, Selection și V2.