Volvo Cars a anunțat o creștere aproape de necrezut a profitului, în 2016, cu 66% peste cifrele obținute în 2015, și anticipează un nou an de creștere, al patrulea, în 2017, grație noilor modele ce se vor lansa.
Volvo se află într-o situație excelentă, după ce a traversat, în perioada 2007 – 2010, cea mai dificilă criză din istoria sa, când a fost la un pas de a fi declarată în faliment de Ford și apoi a fost cumpărată de compania chineză care produce mașinile Geely.
Pentru 2016, al șasele an de la schimbarea proprietarului companiei, Volvo a obținut un profit de circa 1,5 miliarde euro (11 miliarde coroane), corespunzător unor venituri de 90 miliarde euro., mai mari cu 10 procente față de anul anterior. Marja de profit s-a ridicat la 6,1%, în creștere de la 4%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Nu aș fi crezut că vom obține aceste rezultate în urmă cu trei ani”, a declarat CEO-ul Hakan Samuelsson, cel care a preluat conducerea companiei după ce Ford a vândut-o chinezilor.
Succesul Volvo s-a bazat în tot acest timp pe lansarea de noi produse, toate respectând trăsăturile specifice mașinilor Volvo legate de siguranță.
Volumul de vânzări a atins valoarea de 534.332 autovehicule anul trecut, un nou record pentru companie în cei 89 de ani de existență. Deși ținta de vânzări pentru 2020 este una extrem de ambițioasă (800.000 de autovehicule), șefii companiei mizează pe lansări de noi modele. De asemenea, este vizată o creștere și mai mare a marjei de profit, la 8 procente.
Volvo a lansat săptămâna aceasta noul V90 Cross Country, unul dintre modele cu care speră să atragă noi clienți, atât de la competitorii premium, Audi, BMW și Mercedes, cât și de la mărcile de volum.
Printre investițiile în „mașina viitorului”, pe care și-a propus să le facă, Volvo a încheiat un acord cu Uber, pentru a dezvolta automobilul autonom, precum și cu Autoliv, unul dintre cei mai mari producători de componente pentru industria auto, scopul fiind acela de a dezvolta software necesar conducerii autonome a autovehiculelor.