UiPath, unicornul de origine română, și-a văzut acțiunile scăzând cu 20% în urma tranzacțiilor de după închiderea pieței de miercuri, după ce compania a anunțat pentru anul fiscal 2023 previziuni de business mai slabe decât așteptările analiștilor. O parte din impactul asupra afacerilor companiei este atribuit conflictului din Ucraina. Pe de altă parte, UiPath spune că își consolidează în continuare avansul față de competitorii săi.
Daniel Dines, co-fondator și CEO, a menționat că situația din Europa are impact asupra activității UiPath. "Vă pot spune direct că acest război are un impact profund asupra sentimentului de securitate fizică și economică pe continent și în Marea Britanie. De asemenea, începem să auzim clienții din SUA exprimându-și îngrijorarea atât în ceea ce privește continuarea situației de incertitudine politică, cât și în ceea ce privește creșterea ratelor dobânzilor. În momentul în care începem anul fiscal, credem că este prudent să facem estimări presupunând că incertitudinea pe care o vedem în primul trimestru va continua".
Compania a prognozat pentru primul trimestru venituri cuprinse între 223 și 225 de milioane de dolari și o rată de reînnoire anualizată (ARR) între 960 și 965 de milioane de dolari, în timp ce analiștii intervievați de FactSet se așteptau la venituri de 247 de milioane de dolari și la o rată de reînnoire anualizată (ARR) de 968,2 milioane de dolari. De asemenea, pentru acest an, compania estimează venituri de la 1,075 miliarde de dolari până la 1,085 miliarde de dolari, ceea ce ar reprezenta o creștere de doar 21% față de cele 892 milioane de dolari pe care UiPath le-a înregistrat în anul fiscal recent încheiat, arată eToro.
Dines a adăugat ca UiPath a decis să "ia o pauză de la afacerile desfășurate în Rusia", cu un impact estimat la 15 milioane de dolari, din care 5,5 milioane de dolari reprezintă impactul direct. Un alt motiv este dat de ratele de schimb valutar care au avut un impact de 20 - 25 de milioane de dolari, situație care va continua și anul viitor.
Întrebat despre concurență, Daniel Dines a spus că nu a văzut o creștere a concurenței. "Noi înlocuim Blue Prism și Automation Anywhere în cazul multor clienți. Și vorbind despre noii intrați pe piață, precum Microsoft și ServiceNow, noi chiar nu îi vedem atât de mult în piață", a spus Dines.
UiPath a anunțat vânzări de 290 de milioane de dolari, în creștere cu 39% față de nivelul de anul trecut. Veniturile recurente anualizate (ARR) au crescut cu 59% față de anul anterior, acestea reprezentând un indicator utilizat adesea de companiile care oferă software as a Service (SaaS) pentru a arăta la ce venituri se poate aștepta compania pe baza abonamentelor. UiPath a adăugat aproape 107 milioane de dolari la ARR doar în ultimele trei luni și a înregistrat o rată netă de retenție bazată pe veniturile în dolari de 145%. Cifrele pentru întregul an au fost la fel de impresionante, vânzările crescând cu 47%, ajungând la 892,3 milioane de dolari. Compania a raportat o pierdere de 63,1 milioane de dolari în trimestrul al patrulea, sau 12 cenți pe acțiune, față de un venit net de 26,3 milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.
De asemenea, pentru întregul an, UiPath și-a majorat pierderile din operare la 500 de milioane de dolari, de la 110 milioane de dolari anul trecut. Toate aceste rezultate și previziunile mai slabe pentru anul viitor au declanșat îngrijorarea investitorilor, care se tem că va dura mult timp până când compania va deveni profitabilă. UiPath este clasată de Gartner drept liderul pieței RPA.