Producătorii de jucării care se confruntă cu o creștere a costurilor în China descoperă că nu există opțiuni facile când vine vorba de transferul producției în alte locații mai ieftine, transmite Reuters.
În urmă cu șase ani, gigantul american Hasbro a contactat producătorul indian de bunuri de folosință îndelungată Aequs pentru a vedea dacă este interesat să devină subcontractant. "Voiau să știe dacă putem intra pe segmentul producției de jucării, pentru că analizau transferul unor activități de producție în valoare de milioane de dolari din China în India. Le-am spus că dacă vom obține afaceri în valoare de cel puțin 100 de milioane de dolari în următorii ani, atunci cu siguranță vom investi", a declarat directorul diviziei de bunuri de consum de la Aequs, Rohit Hegde.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, Aequs produce zeci de tipuri de jucării pentru Hasbro și alți producători de jucării la două uzine cu o suprafață de 350.000 de metri pătrați amplasate la Belgaum, India, scrie Agerpres.
Însă Hegde și alți producători recunosc că India și alte țări nu pot egala China când vine vorba de eficiență, ceea ce limitează eforturile companiilor de a transfera producția spre locațiile cu costuri mai mici și crește riscul unor prețuri mai mari la jucării în viitor, dacă cea mai mare parte a producției se va realiza în continuare în China.
"Nu avem în India facilitățile portuare pe care China le are. Nu avem facilitățile rutiere pe care China le are. Ei fac asta de 30 de ani, nivelurile lor de eficiență sunt mult mai bune decât alte noastre", a recunoscut Hedge.
Cu toate acestea, pentru producătorii de jucării, inclusiv Hasbro și Mattel, producătorul păpușilor Barbie, riscurile dependenței de China pentru cea mai mare parte a producției lor au fost scoase în evidență de pandemia COVID-19, când porturile chinezești aveau probleme în a exporta bunuri și erau periodic închise, ceea ce paraliza livrările.
Creșterea costurilor cu mâna de lucru în China a determinat deja producători din diverse industrii să își diversifice geografic producția.
Un raport din luna septembrie 2022 al firmei Rhodium Group arăta că investițiile greenfield totale în India anunțate de companiile din SUA și Europa au crescut cu 65 de miliarde de dolari, sau 400% între 2021 și 2022, în timp ce investițiile în China au coborât sub pragul 20 de miliarde de dolari în 2022, de la un vârf de 120 de miliarde în 2018. Mexicul, Vietnamul și Malayezia au atras și ele o parte din capitalul redirecționat.
Cu toate acestea, producătorii de jucării au probleme în a-și transfera activitățile de producția din China în alte locații, în timp ce alte industrii au avut succes.
CITEȘTE ȘI O moștenitoare austriacă va dona unor străini o parte din averea estimată la peste 4 miliarde de dolari. A trimis aleatoriu către 10.000 de persoane o scrisoareDatele furnizate Reuters de S&P Global Market Intelligence arată că, în primele șapte luni din 2023, China continentală a produs 79% dintre jucăriile vândute în SUA și Europa, față de 82% în 2019.
În schimb, China continentală a fost responsabilă în 2019 pentru 35% din importurile de haine ale SUA și UE, o pondere care s-a redus până la 30% în perioada iulie 2022-iulie 2023, iar India și Mexicul au fost principalii beneficiari.
"Este ușor să îți transferi producția din China în altă parte? Nu. Acest lucru este și mai adevărat pentru jucării. Este mai complicat pentru că este vorba de produse cu un puternic caracter sezonier și ceri unui partener să facă stocuri timp de o mare parte a anului", spune Chris Rogers, analist la S&P Global Market Intelligence.
Chiar dacă salariile minime în India sunt mai mici decât cele din China, înființarea unui lanț de aprovizionare din alte țări poate dura 18 luni dacă o companie achiziționează produsul de la un producător pe bază de contract și până la trei ani dacă o firmă decide să îți construiască o nouă fabrică de la zero, a precizat Rogers.
În plus, jucăriile care urmează să fie vândute toamna intră în producție începând din luna mai și apoi depozitate sau livrate.
Creșterea accelerată a salariilor în China duce la creșterea prețurilor la jucării. Riscul pentru consumatori este acela ca prețurile să continue că crească dacă producătorii nu vor reuși să își reducă costurile prin mutare în centre de producție mai ieftine.
MGA Entertainment, producătorul păpușilor LOL și Bratz, a descoperit că problemele cu infrastructura din afara Chinei sunt un obstacol în care diversificării achizițiilor în țări precum India și Vietnam.
"Problema cu India este blocajul cu transferurile chiar și dintr-un stat în altul. Sunt atât de multe reglementări nebunești", a declarat directorul general de la MGA Entertainment, Isaac Larian. "Însă infrastructura se îmbunătățește pe măsură ce aceste companii își dau seama de oportunitatea pe care o au de a atrage afaceri dinspre China și fac investiții", a adăugat Isaac Larian.