Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și mai multe organizații patronale cu sute de membri cer autorităților reorganizarea teritorial-administrativă a țării pentru reducerea aparatului birocratic.
Camera de Comerț arată că economiile astfel realizate ar permite echilibrarea bugetului de stat, în condițiile în care ”România riscă să piardă cele mai imporante avantaje pe care le are: predictibilitatea și fiscalitatea redusă”, arată G4Media.ro.
Principalele măsuri cerute de Camera de Comerț:
– reducerea numărului de județe de la 41 (plus București) la 15
– redefinirea noțiunii de comună ca localitate cu cel puțin 5000 de locuitori
– redefinirea noțiunii de oraș ca localitate cu cel puțin 10.000 de locuitori
– toate instituțiile publice deconcentrate trebuie să fie regrupate sub această nouă formă administrativă.
CITEȘTE ȘI Ciucă cere liberalilor mai multă disciplină cu prezența la vot în Parlament. Bode, către cei propuși pe funcții: Nu aveți un cec în alb!”În împrejurările actuale, România nu mai este o destinație atractivă pentru investitorii străini din punctul de vedere al forței de muncă calificate și din cauza retrocedărilor făcute haotic. Astfel, România s-ar putea afla în imposibilitatea de a oferi terenuri pentru deschiderea unor linii de producție, mai ales în contextul în care multe afaceri și-au început relocarea din Asia. Singura atractivitate pe termen mediu și lung a României poate rămâne fiscalitatea redusă susținută de predictibilitate. În acestă conjunctură complicată, CCIR consideră că există riscul ca prin adoptarea unor măsuri eronate în ceea ce privește acoperirea găurilor bugetare, mediul de afaceri să devină, dacă nu un țap ispășitor, atunci cel puțin o victimă colaterală”, arată Camera de Comerț.
Instituția arată că reorganizarea teritorială României este cerută și de Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Federația Patronală din Industria Materialelor de Construcții din România (PATROMAT), Liga Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Federația Operatorilor Români de Transport (FORT), Organizația Națională Interprofesională Vitivinicolă (ONIV) și Asociația Brokerilor din România.