O treime din francezi renunță la unele produse de igienă – fac duș fără săpun, își raționalizează articolele pentru perioada menstruală sau nu mai folosesc deodorant – din cauza nesiguranței economice, arată un sondaj ale cărui rezultate sunt preluate de AFP.
Conform studiului efectuat de Ifop pentru organizația non-profit Dons Solidaires și publicat pe site-ul ziarului Liberation, precaritatea igienei, care „degradează respectul de sine și duce la izolare”, este tot mai răspândită, nu doar în rândul beneficiarilor ajutoarelor pentru săraci, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dons Solidaires (Donații Solidare) colectează produsele nevândute ale firmelor, în scopuri caritabile.
Sondajul arată că 7% din cei care au răspuns se spală pe dinți fără pastă; 8% nu folosesc săpun sau gel de duș; 17% din părinți schimbă așternuturile copiilor mai rar decât ar dori. În 2021, conform unui studiu similar, procentajele respective erau de aproximativă două ori mai mici.
În rândul săracilor, cifrele sunt și mai îngrijorătoare: dintre cei ajutați de asociațiile din rețeaua Dons Solidaires, 73% afirmă că renunță la unele produse de igienă în general; 34% – la șampon; 31 – la articolele pentru perioada menstruală.
Comunicatul citează câteva răspunsuri primite: „Mi se întâmplă să spăl copiii doar cu apă sau să le spun să își facă doar o toaletă rapidă”, spune o mamă cu doi copii. O femeie afirmă că folosește hârtie igienică în loc de absorbante, pentru a lăsa mai multe astfel de articole fiicelor ei.
Sondajul a fost realizat în două secțiuni – un eșantion reprezentativ de 1.501 de francezi, plus 300 de părinți cu copii mai mici de trei ani, care au completat individual un chestionar disponibil online în noiembrie 2022; un alt eșantion, de 1.162 de beneficiari ai asociațiilor de ajutor pentru cei în situații precare și de excludere socială, cărora li s-au pus întrebările în ianuarie și februarie anul acesta, în sediile asociațiilor partenere ale Dons Solidaires.