Israelul va cumpăra patru tancuri de realimentare KC-46A de la Boeing, de 927 milioane dolari, pentru forțele sale aeriene, au anunțat joi guvernul israelian și contractorul de apărare al SUA, livrarea primului avion fiind așteptată în 2025, transmite Reuters.
Tancurile de alimentare ar înlocui avioanele Boeing 707 vechi de zeci de ani, reutilizate, pe care Israelul le folosește în prezent pentru realimentarea în aer, și ar putea ajuta să semnaleze seriozitatea avertismentului privind un posibil atac împotriva instalațiilor nucleare ale Iranului, scrie News.ro.
Mulțumind Pentagonului pentru ceea ce el a descris drept aprobarea rapidă a achiziției de avioane KC-46A, ministrul israelian al Apărării Benny Gantz a spus că tancurile ”vor permite IDF (Forțele de Apărare Israelului) să facă față provocărilor de securitate din apropiere și de mai departe”.
În 2020, Departamentul de Stat al SUA a aprobat o potențială vânzare către Israel a până la opt dintre tancurile de alimentare Boeing și echipamentele aferente, pentru un cost total estimat la 2,4 miliarde de dolari.
Israelul a cerut accelerarea programului de livrare, dacă este posibil.
Israelul a salutat retragerea fostului președinte al SUA Donald Trump dintr-un acord nuclear iranian din 2015, pe care l-a considerat insuficient pentru a-i refuza inamicului său Iranul mijloacele de a produce o bombe atomice.
În timp ce actuala administrație americană și alte puteri mondiale încearcă să reînnoiască acordul, Israelul a semnalat că ar putea recurge în cele din urmă la acțiuni preventive.
Unii experți independenți consideră însă că siturile nucleare ale Iranului sunt prea îndepărtate, dispersate și apărate pentru ca Israelul să poată produce daune de durată.
Iranul neagă că ar dori să dezvolte arme nucleare.
Israel Air Force (IAF) descrie tancurile sale Boeing 707 ca fiind vechi de peste 45 de ani, cu piese de schimb limitate.
KC-46A va putea transporta cu aproximativ 30% mai mult combustibil, consumând în același timp cu 30% mai puțin, a scris publicația IAF într-un articol din martie 2021.
”Acest lucru (ne va) permite să ne îmbunătățim în mod semnificativ raza de zbor. De asemenea, această aeronavă poate alimenta alte aeronave în timp ce este alimentată simultan cu un alt KC-46, o capacitate pe care (avionul de realimentare Boeing 707) nu o are. Acest lucru teoretic îi extinde raza de acțiune la infinit”, a spus un maior al IAF.